ביטול הגעתה של נבחרת ארגנטינה וכוכבה ליאו מסי למשחק ידידות מול נבחרת ישראל, שנקבע למוצאי השבת הקרובה (9.6) בירושלים, ממשיך לעורר הדים וב"חדשות הבוקר" קיימו דיון נרחב בנושא. שדרנית הספורט אופירה אסייג העריכה כי כוכב הכדורגל הבינלאומי הוא שהטיל וטו על ההגעה לירושלים. "מסי החליט שלא מגיעים, האיומים על משפחות השחקנים הובילו אותו להחלטה לא לטוס לישראל", אמרה אסייג. "מסי לחץ מההפגנות, חשובה לו התדמית שלו. עם כל הרעש שהיה מסביב, הוא עשה טובה לכולם חוץ מאשר למירי רגב, שהמשחק הזה הוא כל עולמה".

אסייג ביקרה בחריפות את שרת התרבות והספורט: "מאז שהיא נכנסה לתפקידה יש לה יותר כותרות ממעשים. לפעמים אין לה לא תרבות ולא ספורט, היא יודעת את זה יותר טוב ממני. רגב ניסתה לגנוב כמה כותרות אבל הכישלון הוא לא שלה הפעם, יש לה מספיק כשלונות. אני חושבת שהטרור ניצח ומקווה שאין כאן תקדים מסוכן".

>>בתנועת ה-BDS חגגו: "תודה לך ארגנטינה"

כתב הספורט של "ידיעות אחרונות", נדב צנציפר, עדכן בשידור כי: "במידה והמשחק לא יתקיים הארגנטינאים יצטרכו לפצות את המפיק דניאל בן נעים ב-7 מיליון שקל". לדבריו: "הארגנטינאים מנסים לשכנע את מארגני המשחק בארץ להביא את נבחרת ישראל לברצלונה ולקיים שם את המשחק כדי לא לשלם את הפיצוי. מה שהכריע לא לבוא לישראל הם סרטונים של ילדים הרוגים בעזה שנשלחו למשפחות שחקני ארגנטינה".

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, יוסי שרעבי, עלה לשידור והגיב על ביטול המשחק: "אנחנו מחכים לתשובה סופית, אבל מסתמן שזו אכזבה גדולה מאוד. זו סוג של כניעה לטרור אבל צריך לזכור שאיימו על מסי ומשפחתו". מנכ"ל המשרד נשאל האם ההחלטה לקיים את המשחק בירושלים ולא בחיפה, שם אמור היה להתקיים תחילה, היא שהובילה לביטולו, ודחה את הטענות הללו בתוקף. "רצינו לקיים את המשחק בירושלים כדי לתת לו אופי ממלכתי, זו לא הסיבה לביטול. הסיבה החד משמעית היא שהפחידו את השחקנים ומשפחותיהם בקמפיין נוראי". שרעבי סיפר גם איך קיבלה השרה עצמה את הודעת הביטול: "מירי רגב מאוכזבת, זה יום גרוע ורגע לא קל. היא שוחחה עם ראש הממשלה 3 פעמים הלילה בניסיון למצוא פיתרון".

>>"רגב היא האחראית הכמעט בלעדית לביטול המשחק"

"חדשות הבוקר": ראשון עד חמישי ב-06:15. קשת, ערוץ 12