אחרי ניצחון גדול לאופוזיציה עם נפילת חוק האזרחות וכמה הפסדים כולל אישור חוק הפיצול שיאפשר תיאורטית לארבעה חברי כנסת מהליכוד להתפצל לסיעה נפרדת ולחבור לקואליציה, הקרבות בין האופוזיציה לקואליציה בכנסת יתחדשו היום (ראשון).

ראש השב"כ לשעבר וחבר הכנסת מהליכוד, אבי דיכטר, מתכוון לקדם את החוק שישלול ממחבלים שהינם אזרחי ישראל לקבל בעת מאסרם משכורת חודשית מהרשות הפלסטינית. על אף שהוא עצמו ושאר חברי האופוזיציה הצביעו נגד חוק איחוד המשפחות בשבוע שעבר בניגוד להמלצת השב"כ, דיכטר משוכנע שבקואליציה לא יוכלו להתנגד לחוק הזה.

"לא מעלה בדעתי שראש הממשלה, שריו, סגני שריו וחברי הכנסת יחשבו בכלל להתנגד לחוק הזה", אמר דיכטר בשיחה עם נסלי ברדה ב"חדשות הבוקר", "להתנגד לחוק משמעותו לתמוך במחבלים ישראלים שימשיכו לקבל משכורת חודשית מהרשות הפלסטינית וישארו אזרחים ישראלים".

"מחבלים ישראלים ואזרחים ישראלים שביצעו פעולות טרור, נעצרו והושמו בכלא לכל תקופה שהיא, מקבלים משכורת מהרשות הפלסטינית כמו מחבלים אחרים מיהודה ושומרון ומעזה. הישראלים האלה לא יכולים מבחינתי להמשיך וליהנות מהמשכורת הפלסטינית ומהאזרחות הישראלית שלהם".

ראשי הקואליציה במליאת הכנסת (צילום: ‏אוליבייה  פיטוסי, פלאש/90 )
ראשי הקואליציה. "הממשלה הוקמה על כרעי תרנגולת" | צילום: ‏אוליבייה פיטוסי, פלאש/90

בראיון למגזין סוף השבוע של mako, שר האוצר לשעבר ישראל כ"ץ הביע ביקורת על התנהלות נתניהו ואמר בין היתר: "אמרתי לביבי - אתה מציע רוטציה למפלגות אחרות, תן לליכוד לבחור מועמד או שהולכים לאופוזיציה. רוב הליכודניקים חושבים שהוא היה צריך לפנות את התפקיד".

דיכטר התייחס לכך. "נתניהו כראש הליכוד זכה בפריימריז ברוב מוחץ. הוא הנהיג את הליכוד בארבע מערכות הבחירות האחרונות והביא בין 30 ל-36 מנדטים. אין ספק שזו הצלחה. לצערי, ההצלחה הזו לא תורגמה לשלטון. בסיבוב הזה הייתה סיטואציה שבה יכול היה להיות ראש ממשלה חלופי, והסיפור לא תורגם לכדי מעשה".

"הוקמה ממשלה על כרעי תרנגולת. זו ממשלה עם מפלגה בינונית וכל השאר מפלגות קטנות, זאת מציאות מאוד בעייתית במדינת ישראל", טען דיכטר, "אנחנו בקושי חודש עם הממשלה החדשה ורואים את זה השכם והערב, קשה לממשלה לצלוח מהמורות. הרשימה המשותפת מחזיקה את הממשלה כבת ערובה. הרשימות הערביות מחזיקות את הממשלה כשמפלס המים הוא בין הפה לאף - יכולים לנשום, לא יכולים לאכול".

בינתיים החוק לפיצול הליכוד עבר. אתה חושב שיהיו ארבעה חברי ליכוד שיתפצלו ויחברו לממשלה?
"החוק הזה קיבל את הכותרת הכי מעוותת ומגמתית שיכולה להיות. מי שסבור שהליכוד היא מפלגה שהופכת להיות מוטציה של מפלגות משנה, פשוט לא מכיר את הליכוד".