שלי נווה, חברתה של נעמה יששכר, סיפרה ב"חדשות הבוקר" בשבוע שעבר על הניסיון לעקוץ את משפחת יששכר. נוכל פנה בפייסבוק אליה ואל אמה של נעמה, הציג את עצמו כבן למשפחת ספרא והבטיח כי יפעל לשחרר את נעמה מהכלא ברוסיה בתמורה לאלפי יורו שיועברו אל איש קשר שלו. הבוקר (ראשון) חשפה יפה יששכר כי ביממה האחרונה פנה אליה אדם נוסף שהציע לשחרר את בתה מהכלא בתמורה לסכום כספי, ואחרי שסירבה לשתף פעולה, קיבלה ממנו הודעה מאיימת.

"אתמול קיבלתי הצעה והיום כשסירבתי, אותו אדם שלח לי הודעה לא נעימה שטילטלה אותי. אני לא רוצה לדבר על זה, אני מפחדת. אני חייבת להגן על נעמה", סיפרה יששכר וביקשה שלא להרחיב על המקרה. מחר בבוקר תמריא יששכר לרוסיה ותפעל מול הרשויות במוסקבה במטרה להיפגש עם בתה, אחרי שבפעם האחרונה הנהלת הכלא מנעה ממנה לפגוש אותה ואף אסרה על קיום שיחת טלפון בין השתיים.

מה את יודעת לספר על מה שעובר על נעמה בכלא בימים האלה?
"נעמה לא מדברת הרבה, היא תמיד אומרת לי, 'אני אצא ונשב על זה, אני כותבת יומן'. היא אומרת שהיא בבועה ומנסה להכניס דברים טובים לבועה הזאת. אני חושבת שהמדיטציה שהיא עושה והספרים שהיא קוראת מחזקים אותה, היא קוראת הרבה על פילוסופיה. כשאני הולכת אליה היא תמיד בוכה ומספרת על האסירות ועל דברים שהולכים שם".

מה לדוגמה?
"לועגים לה לפעמים. אומרים לה, 'ישראל מדינה כזאת קטנה, נראה לך שפוטין יקשיב לנשיא שלה? מי אתם בכלל?', דברים כאלה. היא שומעת שמועות, אנשים שם שומעים חדשות ומעבירים לה מידע. אני אומרת לה שהיא מספיק חכמה כדי להבין שהם חיים בעולם סגור ולא יודעים מה נעשה בחוץ, שהיא שומעת דברים לא נכונים".

את חושבת שמונעים ממך להיפגש עם נעמה כנקמה על הסגרת ההאקר?
"אני מאמינה שכן. השופט מקשה ולא מאפשר שיחות טלפון. לא קיבלנו את הפרוטוקול עדיין והוא היה צריך להימסר שלושה ימים אחרי הדיון. העורך דין אמר שלפעמים זה לוקח יותר זמן, אבל עבר מעל חודש. אנחנו לא יכולים להגיש ערעור בלי הפרוטוקול".

מה את שומעת ממשרד ראש הממשלה וממשרד החוץ?
"במשרד ראש הממשלה אומרים שהם יעשו הכל כדי לשחרר אותה הביתה ושמכיוון שכרגע ההאקר לא נמצא על השולחן, יהיה להם מה להציע. היה שבוע של כעס עם כתבות לא נעימות במוסקבה, אני מקווה שזה יירגע ושיידעו איך לשחרר אותה".