יאיר לפיד, מספר שתיים ברשימת כחול לבן, התייחס ב"חדשות הבוקר" לביקורת סביב הראיונות האחרונים שנתן בני גנץ בתקשורת: "בני גנץ רץ לראשות הממשלה, הג'וב שלו זה לא להיות רהוט מול מצלמה, הג'וב שלו זה לנהל מדינה. לא היה ראש ממשלה פחות רהוט מלוי אשכול והניצחון הדגול של מלחמת ששת הימים רשום על שמו. אני ראיתי את בני בקבינט במלחמה, הוא היה קר רוח וניהל. כל מי שהיה שם זוכר בדיוק איך נראה בנימין נתניהו באותם רגעים".

לפיד הגיב לסערה שהתעוררה סביב סרטון הוואטסאפ שפרסם ועל כך שהואשם בין היתר באנטישמיות: "זה שמישהו מאשים אותך לא הופך את זה לנכון. מדובר בסרטון מצחיק ששעשע מאוד את כל מי שראה אותו. אני עושה הבדלה מאוד ברורה בין הציבור החרדי לעסקנים החרדים שיושבים ומקבלים עוד ועוד תקציבים".

אתה מצטער על הסרטון הזה?
"לא, מה פתאום. חבורה של עסקנים חרדים החליטו לעשות מזה רעש והיו כאלה שהצטרפו אליהם. כמות החרדים שהתקשרו אלי ואמרו לי, 'תגיד, מה הם רוצים? זה מצחיק', זה סרטון שבכלל ירד על נתניהו ועל נכונותו לשלם לכל אחד כל מה שמתחשק לו. בתקופה שלי כשר אוצר תקציבי הישיבות היו קצת יותר מחצי מיליארד שקל, כרגע זה 1.7 מיליארד שקל".

אז למה גנץ ויעלון התנערו מהסרטון הזה?
"הם לא באמת התנערו, קיימנו על זה דיון מעניין. אני מעדיף מפלגה שבה יש ויכוח, יש דיון, יש עיסוק מתמיד בבעיות מהותיות, מאשר הזחילה של אנשי הליכוד שחתמו לנתניהו על הצהרת הנאמנות המגוחכת הזאת, שהפכה את הליכוד שהייתה פעם באמת מפלגה דמוקרטית לצפון קוריאה".

אם ביום שאחרי הבחירות הקונסטלציה הפוליטית האפשרית היחידה תהיה ממשלת אחדות עם נתניהו, תיכנס לממשלה?
"לא, וגם בני, בוגי וגבי לא. אמרנו שלא נשב בממשלה שבה נתניהו הוא ראש הממשלה, לא משנה הקונסטלציה. לא יהיו בחירות נוספות. ההבדל היחיד היום ביני לבין בכירי הליכוד זה שמה שיש לי לומר על נתניהו אני אומר מול מצלמות, הם אומרים לי את זה בטלפון. הם אומרים שהם לא ייתנו לנתניהו לגרור אותם לעוד מערכת בחירות רק כדי שיהיו לו חוקי חסינות והתגברות שמפרקים את הדמוקרטיה הישראלית. יש שם מספיק אנשים רציניים כמו יולי, גדעון, ישראל וחיים".

ובכל זאת הם חתמו על הצהרת הנאמנות.
"חתמו, אבל אפילו הם לא לוקחים את זה ברצינות. ההחתמה הזאת הייתה מעניינת רק בדבר אחד, שנתניהו לפני שלוש שנים היה יודע שלהחתים אנשים כך על מסמך שאין לו שום משמעות, לא משפטית, לא חוקית ולא פוליטית, זה סימן של חרדה ופאניקה".

נטען שסקרים פנימיים מראים שאם תעשה מעשה ציפי לבני ותודיע שאתה מוותר על הרוטציה, זה שווה לכחול לבן שלושה-ארבעה מנדטים.
"אין סקרים כאלה, זה אגדה שמפיצים אנשי נתניהו. הרוטציה היא שגרמה לאנשים להצביע לכחול לבן. במערכת הבחירות הקודמת נתניהו מצד אחד ואבי גבאי מצד שני עשו כל שביכולתם כדי להודיע לאזרחי ישראל שיש בפתק של כחול לבן שני ראשי ממשלה, ואזרחי ישראל אמרו 'איזה יופי', ו-35 מנדטים, מספר חסר תקדים הלכו והצביעו בפתק שכתוב עליו בני גנץ לראשות הממשלה ויאיר לפיד לראשות הממשלה. עובדה שאחרי זה בוגי עלה לשידור, הסתכל למצלמה ואמר, 'לפיד יהיה ראש ממשלה מצויין ואני עומד מאחורי הרוטציה'. אנחנו נמשיך עם זה".

אתה לא שוקל לוותר?
"מה פתאום, ברור שלא, זה עבד טוב. זה הורג את אנשי נתניהו, משגע אותם, שאנחנו חבר'ה, שאנחנו ביחד ומאמינים אחד בשני, הם כל הזמן מנסים ליצור סדקים, הם לא יצליחו. כן, יש הבדלי טמפרמנט, בני הוא איש הרבה יותר מתון וממלכתי ממני ודווקא בגלל זה אנחנו משלימים טוב אחד את השני ועובדים טוב כל כך ביחד. הוא גם חבר שלי, אני אוהב ומעריך אותו. זה שיש הבדלים ויש דיון זה טוב".