רשימת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ לא מצליחה עדיין להתרומם מעל ה-12 מנדטים בסקרים, אך בכיריה ממשיכים להתעקש כי אם בנימין נתניהו לא ישיג 61 גם בסבב הזה, ירכיבו ממשלה בשיתוף המפלגות החרדיות.

השר חילי טרופר אמר הבוקר, "ברור לי שהדבר הראשון שהמפלגות החרדיות רוצות זה קואליציה 61 עם נתניהו ובן גביר, השאלה מה יקרה אם הם לא יגיעו ל-61. ארבע פעמים נתניהו לא הגיע למספר הנכסף מאז שבני גנץ בפוליטיקה. יש סבירות גבוהה שאל מול האופציה להמשיך לשבת באופוזיציה, החרדים יעשו חישוב מחדש. הם אמרו את זה בחוץ עד שקיבלו קצת לחץ מנתניהו, הם אומרים לנו את זה גם בחדרים. זו לא העדיפות הראשונה שלהם, אבל אם לא יהיה להם 61 עם נתניהו, האדם היחיד שהם מסוגלים לבוא איתו זה גנץ".

באשר לסקרים אמר טרופר, "ראיתי השבוע סקר שאנחנו מתחילים לטפס למעלה. בבחירות הקודמות יצאנו לבחירות כשלא עברנו את אחוז החסימה, וסיימנו עם שמונה מנדטים. אני מזמן לא מתרגש ולא נחרד מסקרים".

"רק עכשיו מתחילה מערכת הבחירות. התייצבנו להיות המפלגה השלישית בגודלה במספר דו-ספרתי, זה מה שרצינו. ב-40 הימים האחרונים צריכים לתת גז ולשכנע את הציבור הישראלי, בעיקר את מי שלא רוצה שנתניהו יחזור, שהדרך היחידה למנוע את החזרה שלו זה גנץ. אין אפשרות אחרת. בניגוד למערכות בחירות קודמות שטשטשו את העניין, עכשיו ברור שאם אתה הולך עם נתניהו אתה מקבל את בן גביר וסמוטריץ'. הם אזרחים שווים בדיוק כמוני, אני לא לועג להם או מזלזל, אבל יש הרבה ישראלים שמודאגים מהדבר הזה".

גדי איזנקוט אמר שאם לא יהיה לכם מספר דו-ספרתי גבוה של מנדטים, לא לגיטימי שתדרשו את ראשות הממשלה.
"איזנקוט אמר ש-12 מנדטים זה לא מספיק, אבל אני מאמין ומשוכנע שנגיע ליותר. יש המון ישראלים שעוד לא החליטו בכלל וראיתי במערכות הבחירות הקודמות שהם מחליטים בשבועיים-שלושה האחרונים. הרבה מהם באים אלינו. אנשים יחפשו את מי שיכול להוציא אותם מהפלונטר הזה. להרבה ישראלים נמאס והדאגה ממערכת בחירות שישית יושבת להם עמוק בראש. כשהם יסתכלו במפה הפוליטית הם יבינו שהאפשרות היחידה לחלץ אותנו מהפלונטר הזה, ממעגל השנאה הבלתי נגמר הזה, מהיעדר התקציב, זה המחנה הממלכתי".

אם לא תגיעו למספר דו-ספרתי גבוה, אתה מתחייב שתמליצו על לפיד? המפלגה הכי גדולה בגוש שלכם.
"כדי להיות ראש ממשלה בישראל צריך שני דברים: גם הרבה מנדטים וגם יכולת להקים קואליציה. אני לא רואה אפשרות שלפיד יקים קואליציה. אין לי שום קושי ברמה האישית עם לפיד, אני יושב תחתיו ואפילו אוהב אותו ברמה האישית - אבל בסוף צריך להקים קואליציה. רק גנץ מסוגל לשבור את הבלוקים ולהוציא אנשים מהבלוק של נתניהו. בסוף צריכים להצביע למי שיש לו את היכולת האמיתית להקים קואליציה".

לך אולי אין משהו אישי נגד לפיד, אבל לראש המפלגה שלך יש.
"אין לנו שום בעיה אישית עם לפיד. שר הביטחון עובד מצוין עם ראש הממשלה, גם במבצע הביטחוני הגדול וגם לאורך השנה. זה מאוד ענייני. כולם אנשים ממלכתיים שמחפשים את טובת המדינה. אני בכלל לא נכנס למלחמה האישית הזאת, לא חושב שזה נכון להיכנס ליריבות אישית בין גנץ ללפיד. יש פה משימה יותר גדולה וזאת מדינת ישראל והאפשרות לייצר פה שלטון יציב שלא נשען על הקצוות".

הרמטכ"לים איזנקוט וגנץ בהודעה על ריצה משותפת (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
גדי איזנקוט ובני גנץ, המחנה הממלכתי | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הגוש שלכם מפולג.
"נקודת ההנחה אומרת שיש שני גושים, גוש ימין וגוש שמאל. אני מציע אפשרות שלישית, שיש גוש שבא מהמרכז ויש בו הרבה ישראלים שלא נמצאים בקצוות. זו ההתעקשות שלנו. לא תצליחו להדביק אותנו לאיזשהו גוש. לא נשב עם נתניהו, אנחנו לא רוצים שנתניהו יחזור, אנחנו באים דרך המרכז הישראלי ומציעים לכל מי שדואג מקואליציה כזאת של 61, לכל מי שמבין שאין מספרים בצד השני, את האפשרות של גנץ".

בראש המפלגה שלך עומד שר הביטחון. נדמה שבתקופה האחרונה ישראל איבדה שליטה על מה שקורה בשטחים.
"חולק על זה באופן עמוק. צה"ל פועל בצורה עקבית ושיטתית כל לילה. למעלה מ-100 שנה אנחנו נאבקים על הארץ הזו, מי שמוכר לך אשליות שהוא יודע איך לפתור את זה ב-100% ולא יהיו פיגועים - אל תקנה את האשליות. עומד מנהיג, שר הביטחון גנץ, ואומר: תקשיבו, צריך לעבוד שיטתית כל לילה, להכניס חיילים לג'נין כדי למנוע את הפיגוע הבא, כדי לא לשלם במחיר בחיי ישראלים. מצד שני, לייצר קשר עבודה ועבודה שיטתית עם הגורמים המתונים. אין דבר שהרמטכ"ל או ראש השב"כ ביקשו שלא אישרנו להם. העבודה פה מאוד עניינית, לא הייתי מכניס פוליטיקה לעבודה של צה"ל והשב"כ בתוך ג'נין".