בגלל טעות בזיהוי מצד השוטרים, נערה בת 14 מצאה את עצמה אזוקה בתחנת משטרה כשהיא נזקקת לטיפול רפואי. יסמין צ'וקר עשתה את דרכה למפגש עם חברות בערד, כשפתאום נעצרה לידה מכונית, מספר שוטרים סמויים יצאו החוצה, התנפלו עליה ואזקו אותה. לדבריה, הייתה בטוחה כי מדובר בחטיפה וכשניסתה לברוח נפצעה בידיה וברגליה.

בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", שיחזרה יסמין את אירועי אותו ערב אותם פרסמה לראשונה ליה ספילקין ב-N12. "הלכתי לפגוש חברות ואז נעצרה לידי מכונית רגילה. יצא ממנה בן אדם בלבוש רגיל והראה לי תעודת שוטר. הכל קרה כל כך מהר שלא הסתכלתי על התעודה וברחתי. חשבתי שעובדים עליי, שחוטפים אותי. רצתי, החלקתי ונפלתי".

"השוטר תפס אותי, שם את היד על הגב שלי, אזק אותי ודחף אותי למכונית", המשיכה יסמין, "ברור שהתנגדתי, חשבתי שזאת חטיפה. הם לא שאלו לשם שלי ולא ביקשו תעודת זהות, ישר תפסו אותי והכניסו למכונית בלי סיבה. צעקתי לילד מבית הספר שעבר שם במקרה, השוטרים אמרו לו שאני בורחת מהמשטרה".

בניידת, שאלת אותם למה עצרו אותך?
"הייתי כל כך בהלם ורעדתי כל הנסיעה, לא חשבתי שהם שוטרים עד שהגענו לתחנת המשטרה. הם קראו לי בשם אחר בכלל אפילו שאמרתי להם שאני יסמין. הם אמרו, 'טוב, בסדר, בסדר', כאילו הם לא מאמינים לי".

בגלל טעות בזיהוי: בת 14 נעצרה באלימות (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
יסמין צ'וקר בבית החולים | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

מה קרה כשהגעתם לתחנה?
"ישר השוטרים האחרים אמרו שזו טעות. 'זאת לא היא בכלל'. ישבתי על הכיסאות ליד הדלפק, רעדתי בטירוף. הקצין ניגש אליי ושאל למה ברחתי. זה מה שעניין אותו, לא סליחה, לא כלום. אני עדיין בהלם מטורף, לא מצליחה לישון".

אביה של יסמין, עטיה אבו עג'אג', סיפר על הרגעים המלחיצים בהם האמין כי בתו נחטפה. "הייתי בעבודה כשחברה שלה שלחה לי את הסרטון. כמעט התעלפתי, אמרתי - 'זהו, חטפו לי את הילדה'. נסעתי הביתה כמו מטורף".

"אשתי הלכה לתחנה והתייחסו אליה כמו לזבל. זה לא יפה מה שהם עשו - ילדה הולכת ברחוב וחוטפים אותה במכונית לבנה ישנה. הם היו במדים אזרחיים, אפילו על הכובעים לא היה כתוב 'משטרה'. שלושה ימים שאנחנו לא ישנים, לא הולכים לעבודה, לא כלום".

תגובת משטרת ישראל: "בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על נערה חוסה הנמצאת בבריחה בוצעו ניסיונות לאתרה. במהלך הפעילות פקחי הנוער הבחינו בנערה העונה לתיאור וניגשו אליה. בניגוד לנטען, מבירור ראשוני שערכנו עולה כי הם הזדהו בפני הצעירה, ובתגובה זו החלה בבריחה, שבמהלכה מעדה, נפלה ונחבלה. בהמשך הצעירה סירבה להזדהות, השתוללה ותקפה את השוטרים, ועל כן הם נאלצו לעוצרה ולהביאה לתחנת המשטרה. לאחר פעולות זיהוי התברר כי לא מדובר בחוסה, לכן הנערה שוחררה לאלתר והשוטרים יצרו קשר עם משפחתה והסבירו אודות המקרה".