ליום הזה המשק הישראלי חיכה במשך תקופה ארוכה מאוד: אחרי חודשיים שבהם השווקים, הקניונים וחדרי הכושר היו סגורים, הבוקר (חמישי) הם נפתחו תחת הגבלות מחמירות. בקניונים ובשווקים יוגבל מספר האנשים שרשאים להסתובב בכל מתחם ובחדרי הכושר תהיה הקפדה על מרחק של עשרה מטרים בין המתאמנים.

"אני בהיי בל יתואר, לחזור לכאן זה פשוט לחזור הביתה", סיפרה המתאמנת אורה אליעזר שמיהרה להתייצב במכון הכושר פרופיט שביבנה מיד עם הפתיחה, "זה הדבר שהכי היה חסר לי בתקופת הקורונה. אני בקבוצת סיכון אבל אין לי שום חששות, אני שלמה וסומכת על כולם פה שהכל בטוח. חזרתי לשגרה ולחיים".

יובל ליבלינג, מנכ"ל פרופיט, סיפר על ההנחיות החדשות בסניפי הרשת: "יש מדריך שהתפקיד שלו הוא לוודא שמתנהלים לפי הכללים והריחוק החברתי. בזמן הפעילות הגופנית לא מתאמנים עם מסיכה, אבל בין הפעילויות המסיכות על הפנים. שטחים ציבוריים כמו מקלחות ואיזורי ישיבה סגורים. אנחנו מכניסים את המתאמנים בקבוצות אימון של 90 דקות, כשבין קבוצה לקבוצה יש חצי שעה פער שבמהלכה אנחנו מנקים את המכשירים עם חומרים אנטי בקטריאליים. המתאמנים מזמינים מקום מראש דרך אפליקציה".

בקניון הגדול בפתח תקווה, בעלי החנויות נרגשים ומצפים לשובם של הקונים הישראלים. "חיכינו לזה המון זמן. הישראלים התגעגעו לקניון", אמר רגב רז מהחנות "דיזל", "ישראלים לא יכולים בלי לטייל, הם חיכו לזה בכיליון עיניים. הם רעבים וצמאים לזה. נדאג לאינטרס הציבורי ולכך שכולם יעמדו בהנחיות, הבאנו למעלה מ-1,000 מסיכות ואלכוג'לים ואנחנו עומדים בתקנים. חברת ניקיון חיטאה במשך שבוע את החנויות שלנו בשביל שהקהל הישראלי יוכל לחזור ולקנות כמו בשגרה. הקניון זה המקום הכי בטוח להיות בו".

משה פדידה, בעל דוכן לממכר תבלינים ועשבי תיבול בשוק מחנה יהודה, השווה את התחושות ביום הזה לאלה שביום הראשון בבית הספר. "יש תחושה של חשש ופחד, זה כמו לקום ל'שלום כיתה א''. לא יודעים לקראת מה אנחנו הולכים", סיפר פדידה, "אנחנו מבקשים מתושבי ירושלים להצביע ברגליים ולבוא לחזק את השווקים שהיו סגורים. תעזרו לאנשים שלא ראו הכנסה כבר חודשיים. זאת הרגשה לא פשוטה".

עד כמה הבור הכלכלי גדול? כמה זמן ייקח לך להתאזן כלכלית?
"אתה דורך על יבלת קשה מאוד. בתור מי שנכנס לאתר מס ההכנסה, עוד כמה ימים נגלה את הכאוס. ברשות המיסים אומרים שנקבל 10,500 שקלים, אבל זה סיפורים. נקבל אולי 50% מזה. בעלי העסקים פה שוכרים חנויות ב-10 אלף שקלים במינימום, יש כאלה שגם ב-16-18 אלף. הם צריכים 30 אלף בממוצע לחודשיים. מה שנקבל בקושי מגרד את השכירות, שלא נדבר על אובדן הכנסה של חודשיים".