בשעה 05:00 הבוקר (שלישי) נכנס לתוקפו הצו שמורה על סגירת המסעדות, למעט משלוחים וטייק אווי. בשעה 10:00 בבוקר, ועדת הקורונה בראשותה של חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון תתכנס, והיא צפויה להפוך את ההחלטה ולבטל את הצו. המסעדנים, שגם כך נאבקים בחודשים האחרונים עם קשיי פרנסה וחוסר ודאות, מבולבלים מאוד.

"המטוטלת הזאת הפכה לבדיחה מצחיקה, זה פשוט הזוי", תקף רונן נמני, בעלי רשת קפה קפה ב"חדשות הבוקר", "כל פעם יש משהו אחר. אנחנו הולכים לישון בלילה עם משהו אחד וקמים בבוקר לידיעה אחרת. אין לנו מושג למה אנחנו קמים בבוקר. כרגע עומדים עובדים מחוץ לסניפים שלנו ומחכים. אף אחד לא יודע מה נכון לעשות".

"עד שעות הלילה הבנו שאנחנו פותחים את המקום חלקית, על פי זה נערכנו והזמנו סחורה", תיאר נמני את היערכות הרשת בעקבות החלטת הממשלה, "העובדים הגיעו ברבע לשבע בבוקר כדי לפתוח את הסניפים. אנחנו מאמינים שבעשר בבוקר הכל ייפתח בצורה רגילה, המקומות מאויישים גם עם עובדים וגם עם מזון שהגיע בבוקר".

מה המשמעות הכלכלית של סגירה מעכשיו לעכשיו?
"מיליוני שקלים. נכון לכרגע אנחנו פותחים את בתי הקפה שלנו בצורה הפסדית בגלל שסגרו לנו והקטינו את המקומות. אם נצטרך לסגור את הסניפים, אין לנו שום סיכוי להחזיק מעמד. היינו בשלושה-ארבעה חודשים של סגירה טוטאלית ונוצר גירעון תקציבי ענק בתזרים. בחודשיים שאנחנו פתוחים אנחנו מפסידים כסף. אם לא יהיה לנו התזרים הקטן, חצי מהסניפים יקרסו ויסגרו. חייבים להמשיך להניע את הגלגלים".

שוחחת עם העובדים שלך, ניסית להרגיע אותם?
"אנחנו עובדים עם זכיינים, יושבים איתם בכל יום, המון שיחות, ומנסים לעזור להם. בתחילת המשבר הקמנו קרן של שני מיליון שקלים ופיזרנו כסף לזכיינים כדי לעזור, אבל הכסף עף ונגמר תוך שלושה שבועות. נכון להיום לא קיבלנו כלום מהמדינה, יש גירעון של מיליונים. אם המדינה לא תעזור, זה יחזור אליה כבומרנג".