אווירה חגיגית במיוחד מורגשת הבוקר (ראשון) בבירת ישראל: יום ירושלים מצוין היום, מחר תתרחש היסטוריה כשגרירות ארצות הברית תעבור לירושלים והלילה גם נקבע שהאירוויזיון יגיע לעיר בשנה הבאה, לאחר זכייתה של נטע ברזילי בתחרות. "איזו מתנה העניקה לנו נטע, כל הכבוד לה", התייחס לכך ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. "השיר כל כך יוצא דופן והוא כבש את לבבות אירופה. ה-BDS נכשל ומדינת ישראל ניצחה, שיעשו בדק בית", אמר ברקת בהתייחס לתנועת החרם נגד מדינת ישראל שניסתה למנוע את הזכייה.

נוכח כל האירועים שצויינו, ראש העירייה שדיבר ב"חדשות הבוקר", נשאל האם החלטתו לעזוב בסיום הקדנציה הנוכחית את תפקיד ראש עיריית ירושלים ולרוץ לפוליטיקה הארצית בשורות הליכוד, לא הייתה נמהרת מדי. ברקת דחה את השאלה והשיב: "אני מגיע לתרום את חלקי ולעשות את מה שעשיתי בירושלים בהנהגה הלאומית. אני בא לעזור לנתניהו, לא להחליף אותו".

"ההצהרה של טראמפ על הקשר בין ירושלים לעם היהודי מייצרת סדר יום חדש במזרח התיכון", דיבר ברקת על העברת השגרירות. "יש פה חיזוק הקשר מול שוחרי השלום באזור ומצד שני העמדת קיר ברזל מול ציר הרשע. טראמפ לא יכפה שום הסדר אלא יציע הצעות כצד שלישי. התושבים הערבים של ירושלים עוברים תהליך ישראליזציה ואני לא רואה תסריט שבו ירושלים מחולקת". על העיר אותה הוא משאיר לבא אחריו, אמר: "ירושלים עוברת רנסנס תרבותי, כולם יודעים מה הולך בעיר. לבא אחרי אני מעביר עיר בתנופה".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12