זוג מבוגרים הוכה באכזריות - רק בגלל הנוהג להאכיל את חתולי הרחוב. יפה דקל בת ה-81 ספגה לא פעם קללות מזוג אחר שמתגורר בשכונה בגבעתיים שבה שהיא מסתובבת מדי ערב ומחלקת אוכל לחתולים, אלא שלא דמיינה לאן זה עשוי להסלים.

"לפני חצי שנה האישה ירדה ושאלה, 'למה את מאכילה?'. אמרתי לה: זכותי להאכיל חתולי רחוב, זו מדרכה ששייכת לכולנו. זכותי לשבת על הספסל ולהאכיל", סיפרה יפה לנסלי ברדה, "האישה אמרה, 'תתני אותם לאמא שלך, תיקחי אותם הביתה למשפחה שלך'. אמרתי לה: לאמא שלי? אמא שלי לא בחיים, המשפחה שלה הושמדה באושוויץ. אפילו סליחה כבר לא תעזור לך אחרי המילים שאמרת".

מה קרה בערב התקיפה?
"בעלי ליווה אותי עם המכונית. יש לי 25 עד 30 תחנות האכלה. אני מאכילה את החתולים כבר הרבה שנים. התיישבתי על הספסל הציבורי שעל המדרכה, לא נכנסתי לחצר או למקום פרטי. איך שהתיישבתי הם ראו אותי מהמרפסת. האישה פנתה אליי והתחילה לצלם. שאלתי, למה את מצלמת אותי? מה עשיתי לך? שמתי את הידיים על הפנים כדי לכסות אותן. היא דחפה לי את הידיים והתחילה לקלל במילים שאני לא רוצה להתבטא בהן".

מהר מאוד זה התגלגל לאלימות פיזית.
"אלימות פיזית ביותר. בו ברגע בעלה ירד והתחיל לקלל. אמרתי לו: אני מאכילה פה, לא נכנסת לחצר. הוא נתן לי חבטה בבית החזה והעיף אותי. שכבתי על הרצפה פרקדן ואיבדתי את ההכרה למספר שניות. אני עד עכשיו בפוסט טראומה".

מאיר דקל, בנה של יפה, תיאר: "זה מזעזע, מקומם, מכעיס, מרתיח את הדם. אחרי יומיים שאתה מעכל מה קרה, תחושות הזעם הופכות לעצב וכאב. אלה ההורים שלי, הדבר הכי קרוב לי בעולם, לראות אותם מוכים ככה ומופלים על הרצפה. אלה אנשים שהם באמת מלח הארץ: אבא לחם ברוב מלחמות ישראל עד שיצא לפנסיה מהמילואים, אמא אחות במקצועה שעוזרת לחתולים ולדרי רחוב. שמם הולך לפניהם בזכות הלב הרחב שלהם והנדיבות חסרת הגבולות".

ניגשתם למשטרה?
"הם ניגשו למשטרה עוד באותו הערב. ביום ראשון ניגשתי למשטרה ושאלתי איפה זה עומד, כי יש לנו צילומים ואנחנו יודעים את זהות התוקפים. במשטרה לא נידבו הרבה מידע, אבל אמרו שנגד אחת התוקפות הוצא צו הרחקה. מעבר לזה לא נאמר לי כלום. כן נאמר שיש סיכוי שהתיק ייסגר, שזו נורה אדומה. תיק נסגר בדרך כלל מחוסר ראיות או מחוסר עניין לציבור. ראיות יש למכביר, יש עדי ראייה, יש את צילום מספר המונית של הבן זוג. עצם זה שאנחנו יושבים פה היום בבוקר, אומר שיש עניין ציבורי רב".

יפה, תמשיכי להאכיל את החתולים כרגיל?
"בהחלט. החוקר אמר לי לא להתקרב יומיים-שלושה, ואחר כך להתקרב ולהאכיל באותה צורה, ושאם חלילה מישהו יבוא אליי ישר להתקשר למשטרה. אני אמשיך להאכיל חתולים וכל הכסף של הפנסיה שלי ימשיך לעבור לאוכל לחתולים".

תגובת משטרת ישראל: "אנחנו רואים בחומרה כל פגיעה בחסרי ישע ומיד עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה המתנהלת בימים אלה, במהלכה בוצעו מגוון פעולות לרבות חקירת חשודים. נמשיך לחקור במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם החשודים".