התופעה המכוערת של עוקץ קשישים הפכה כבר למכת מדינה ועוד פרטים על מימדיה ממשיכים להיחשף. אתמול (שלישי) הובאו לדיון בכנסת עשרות מוצרים בשווי 300,000 שקלים שנמכרו לקשיש אחד בשנות השבעים לחייו רק בגלל שמסר את פרטי האשראי שלו. הבוקר, הגיע אסף פרסי, מתנדב למען קשישים שנפגעו, לאולפן "חדשות הבוקר" וסיפר בהרחבה על פרטי המקרה המקומם.

"אותו קשיש איבד את אשתו לפני 3 שנים אז בחברה הבינו שהוא לבד", הוא ציין והעריך שלאותה חברה יש רשימות מלאות בפרטי קשישים. "אמרו לו שיש לו מתנה ובשורה של עסקאות עקצו אותו בלפחות 300,000 שקלים. בהתחלה הוא התבייש והסתיר את המוצרים באחד החדרים עד שכבר לא היה מקום בבית ומשפחתו שמה לב והעבירה הכל למכולה, תוך כדי הניסיונות לבטל את החיובים".

אורנה אורן שהופיעה אתמול בכנסת, הגיעה גם כן לאולפן וסיפרה לניב רסקין והפאנל שלו על דודתה בת ה-83. "היא אישה תמימה וטובת לב, ניצולת שואה וסובלת מנכות. היא גרה לבדה, שלחו לה מכונת קפה שהיא לא צריכה ב-5,000 שקל. זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו, צריך לשים לב ולהסתכל מה יש בבית כי הקשישים מסתירים ולא נעים להם".

"אם אתם כבר מגלים את זה העצה שלי היא חבקו אותם ואל תכעסו עליהם", הוסיפה אורן בנימה אישית המלצה עבור קרובים נוספים של קשישים שנפלו קורבן לניצול שכזה. "אני כועסת על חברת האשראי. רואים שיש עסקה אחרי עסקה מהחשבון שלה ולא מרימים טלפון? פניתי אליהם וקיבלתי תשובה מתחמקת. ביטלנו את כרטיס האשראי שלה ועשינו עקוב אחרי מהטלפון. המשיכו להתקשר אליה, שמעתי הקלטת שיחה ופשוט נקרע לי הלב. העבירו אותה מנציג לנציג כשברקע נשמעו צחקוקים".

אתמול עצרה המשטרה מספר חשודים בהונאה ומרמה של קשישים במאות אלפי שקלים. על פי החשד הם התחזו לסוכני טלמרקטינג שמכרו הטבות פיקטיביות, כביכול עבור חברות במועדון לקוחות.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12