המתקפה החריפה של בני גנץ על בנימין נתניהו מליל אמש עוררה סערה במערכת הפוליטית. באולפן "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין התעמתו אבי דיכטר מהליכוד ואסף זמיר מחוסן לישראל. "בני גנץ עבר ממצב של שתיקה למצב של שטויות. התביישתי בשבילו", פתח דיכטר את דבריו. "אני מכיר את ראש הממשלה 48 שנים. כשאני הייתי לוחם צעיר בסיירת מטכ"ל, נתניהו היה מפקד צוות בכיר. אני זוכר אותו חוזר בעור שיניו ממבצעים. הוא היה בתעלת סואץ כשבאותה התקופה גנץ כנראה שיחק תופסת בבית הספר".

זמיר הביע תמיכה בדבריו של גנץ: "בני גנץ עומד מאחורי הדברים שאמר. את גנץ תוקפים ארבע פעמים ביום עם פייק ניוז, וכשפעם אחת עונים לנתניהו בחזרה, כולם בהלם?". זמיר המשיך ותקף את דיכטר: "אבי דיכטר היה השר לביטחון פנים ולא שמעתי אותו פעם אחת מתבטא כשהליכוד תקף את המשטרה. הוא היה ראש השב"כ, ולא שמעתי אותו פעם אחת יוצא להגנת השב"כ. ההלם שאוחז בו עכשיו כשתוקפים את נתניהו - צבוע בעיניי".

דיכטר סירב להתייחס לזמיר. "האמירות שלו רדודות", קבע. "כולם מבינים שמישהו הכתיב לגנץ את הטקסט. יח"צנים השתלטו על פיו ולשונו. לקחת טקסט של יח"צנים ולדקלם אותו מול פני האומה זה לא רציני. להגיד שלנתניהו אין עבר קרבי? זה עלבון לאינטליגנציה. אני הורדתי את ביבי מהכנף של מטוס הסבנה אחרי שהוא חטף כדור ביד", סיפר דיכטר.

מחר בערב ייסגר החלון לאיחוד בין גנץ ללפיד. זמיר התייחס לאפשרות של ריצה משותפת: "אני מקווה מאוד שזה יקרה. בפעם הראשונה מזה הרבה שנים עומד מול נתניהו יריב ראוי שיכול להנהיג את המדינה. גנץ בעד חיבורים. אנחנו בונים מפלגת שלטון שתחליף את הליכוד ורוצים שהיא תהיה רחבה וגדולה ככל הניתן". זמיר התייחס גם לביקורת על הרשימה של חוסן לישראל והעמדות הפוליטיות הסותרות לעיתים של חבריה: "זו רשימה מצויינת. היא מורכבת מאנשים שמאחוריהם ניסיון ועשייה. כשבונים מפלגת שלטון צריכים מנעד רחב של דעות", אמר והוסיף: "זה בסדר שיש לפעמים וויכוחים ודברים שלא מסכימים עליהם".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12