בדקות האחרונות נתפס המחבל, תושב מזרח ירושלים, שביצע הלילה את פיגוע הירי בעיר. המחבל ארב לאוטובוס בסמוך לעיר העתיקה, פתח באש ופצע שמונה נוסעים, שניים במצב קשה בהם אישה בהריון שעברה לידת חירום. מצב היילוד קשה אך יציב.

מנחם פאלאס שנפצע בפיגוע שיחזר הבוקר: "הלכתי לכותל, עליתי על אוטובוס קו 3, ישבתי ליד החלון ושתיים-שלוש דקות אחרי זה שמעתי ירי. החלון נשבר, מיד נשכבתי על הרצפה. כולם צעקו ואמרו 'שמע ישראל', זה היה ממש מפחיד. הייתי עם חבר, הוא היה לידי ושום דבר לא קרה לו. בגלל שהייתי ליד החלון זה פגע בי".

"זה נמשך 10 שניות. אחרי זה הגיע אמבולנס ושאל מי פגוע. אמרתי אני, הוא חתך את החולצה שלי ועליתי לאמבולנס. נפצעתי בכתף. לא הרגשתי שום דבר, אולי מהאדרנלין. ראיתי דם, אבל לא כאב לי כלום. כשהגעתי לבית החולים לא חשבתי שיש לי כדור בכתף, אבל עשו צילום וראו שיש כדור. עשו ניתוח וברוך השם הכל בסדר. זה היה ממש נס".

ברגעי האימה האלה, ראית את שאר הפצועים?
"לא, היה חשוך ולא ראיתי שום דבר. היה הרבה רעש מהיריות. אני הייתי הראשון או השני באוטובוס, אחריי הגיעו עוד אנשים. היו 10-15 אנשים באוטובוס, לא כל כך צפוף".

יחזקאל, אבא של השניים מהפצועים, תיאר: "ברוך השם הילדים במצב קל. הם שמעו קולות של ירי והיסטריה באוטובוס, אנשים אמרו לשכב על הרצפה. הם הבינו שיש מחבל באזור והפחד של כולם היה שהמחבל עדיין מסתובב שם. הבן הגדול והבן הקטן, כל אחד קיבל קליע בכתף שעבר מצד לצד. זה לא ייאמן, תודה להשם היה נס".

"הבן הגדול אלעזר הוא חובש, תוך כדי שהוא פצוע הוא רץ לטפל בפצוע הקשה שדימם שמה. כשראיתי אותו מלא דם בידיים שאלתי - מה זה, אלעזר? הוא אמר, 'חסמתי לו את כל הדם'. זה יכול היה להיגמר בצורה הרבה יותר נוראה".

מה שלום הילדים?
"ברוך השם, בניסי ניסים, מצבם קל. הבן הגדול אלעזר עם שבר קל בכתף, הבן השני דוב במצב קל ממש. רצו שהם יהיו בהשגחה. זו תקופה של חופש, זה נקרא בין הזמנים אצלנו בישיבות. הם ביקשו להתפלל בכותל המערבי וקבר דוד. כשהם יצאו משמה הם חיכו בתחנה. מי שמכיר את האוטובוסים המלאים ביציאה מהכותל יודע שאין מקום לסיכה לזוז. האוטובוס הראשון עבר ואחרי כמה דקות הגיע אוטובוס יותר ריק".

הם עלו לאוטובוס הזה, ומה הם זוכרים?
"הם שמעו פתאום קולות נפץ של ירי. המחבל ריסס את כל האוטובוס. ב-01:25 הבן התקשר ואמר, 'אבא, היה פיגוע, נפצעתי, הכל בסדר'. הבן השני אלעזר היה גם כן באזור, לא ידענו מה קורה איתו. מיד קיבלתי טלפון מהבן השני שהוא גם כן נפגע. רצתי מבית חולים אחד לשני, משערי צדק להר הצופים, כי לא הייתה ברירה ופינו אותם לשני בתי חולים שונים. לחשוב שקליע עבר מצד לצד בכתף וששניהם קיבלו קליע, ממש בתוך התופת, ויצאו ללא פגע. רצו לשחרר את הבן הצעיר, אבל אמרו שיישאר עוד קצת במעקב".

לפי מה שידוע לך, הייתה זירה נוספת?
"שאלתי את הבנים. כפי שזה נראה זה היה באותה הזירה - מחוץ לקבר דוד, בתחנת קו 3. הבן סיפר שהייתה אישה מבוגרת שעזרו לה לעלות עם הקרש בדלת האחורית. האמא נמצאת פה בחרדות וסיפרה לי: 'הבן שלך עזר לי לעלות לאוטובוס'. היא גם כן התפנתה לפה. תוך כדי הם שמעו יריות ונפץ מכל הכיוונים. במשך כמה זמן אף אחד לא ידע מה קורה. שתהיה החלמה מהירה לכל הפצועים ותודה להשם על הניסים הגדולים ושזה נגמר בצורה הקלה הזאת".