יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, וראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו, סיכמו במשא ומתן הקואליציוני על תיקון חוק יסוד: הכנסת, כך שיבוטל הסעיף שמונע ממי ששולל את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית או מסית לגזענות להתמודד לבחירות לכנסת. שינוי החוק יטיב עם ברוך מרזל ומיכאל בן ארי שנפסלו בעבר על סעיף זה.

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד הודיע אמש כי לא יצביע בעד תיקון החוק: "לצערי הרב איבדנו את זה בליכוד במשא ומתן הקואליציוני. אנחנו נלחמים במשך שנים באנטישמיות ובגזענות בכל העולם, אז איזה מסר אנחנו מעבירים לעולם אם אנחנו מסכימים לוותר? אני מתנגד לזה, כל אדם צריך להתנגד לעניין הזה. לא חושבים על העתיד, חושבים רק על להקים ממשלה. בעד אני בטח לא אצביע, אולי אתקזז".

אלמוג כהן, חבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית, אמר הבוקר: "אנחנו מסרבים להשתתף בפסטיבל הצביעות הזה. החוק מורכב משלושה סעיפים: הכחשת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, גזענות ותמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל. כמה לא יהודים בית המשפט העליון פסל? אבתיסאם מראענה עברה, עזמי בשארה אושר, עאידה תומא סלימאן שלפני חודש תמכה בארגון טרור רצחני, גוב האריות".

"יש גזענות הפוכה כלפי יהודים. יודע להצביע על לא יהודי שנפסל על אחד הסעיפים האלה ב-20 השנים האחרונות? אף אחד לא נפסל, רק יהודים נפסלים כל הזמן על הדבר הזה בצורה סיסטמטית. יש אפליה חמורה מאוד".

במקום לתקן את זה אתה עושה הפוך, פותח פתח לעוד.
"ממש לא. אתם יכולים להיכנס לגוגל ולראות שיש כרגע חברי כנסת מכהנים שמתכחשים למדינת ישראל, שגזענים, שתומכים במאבק מזוין נגד מדינת ישראל. בית המשפט העליון ממשיך בכל פעם לאפשר להם".

החוק הזה יעבור בכלל?
"הבאנו הישגים מרשימים לחלוטין, עמדנו בכל הבטחות הבחירות שלנו: שלוש שנות מאסר מינימום על פרוטקשן, שלוש שנות מאסר מינימום על פשיעה חקלאית, חוק עונש מוות למחבלים ו-45 מיליארד שקלים למשטרת ישראל, בכל שנה תוספת של שבעה מיליארד שקלים - כסף שיגיע לשכר השוטרים כדי להביא ביטחון לאזרחי ישראל. כרגע האתגר העיקרי זה לממש את זה, כדי לעשות את החברה הזאת חברה טובה יותר".

מה חשבת על הפרסום בידיעות אחרונות על סימון הלהט"בים בתקשורת?
"לא אהבתי לראות את זה, אני לא מסכים עם זה, אבל זה פורסם לדעתי ב-2019. משום מה עכשיו זה הפך להיות כותרת ראשית, כנראה שזה זמן מספיק טוב להוציא את זה. היו צריכים לומר את זה בצורה מאוד ברורה, אנשים חושבים שזה משהו חדש".