איילת שקד, יושבת ראש מפלגת ימינה ושרת המשפטים לשעבר, כינתה את פינוי ראש הממשלה בנימין נתניהו מהבמה בזמן נאום בכנס בחירות באשדוד בעקבות ירי הרקטות מעזה "תמונות קשות ומשפילות" והוסיפה: "העולם הערבי חגג על התמונות האלה. המציאות בדרום מורכבת מאוד ואנחנו מתחמקים מרגע ההכרעה. לא יהיה מנוס ממבצע נרחב ברצועת עזה שיכלול גם פינוי של יישובי העוטף לכמה שבועות כדי שאפשר יהיה לפעול שם כמו שצריך. זאת רק שאלה של זמן ועיתוי".

בראיון ל"חדשות הבוקר" טענה שקד שבדיוני הקבינט הציגה אלטרנטיבה אחרת למדיניות הממשלה בנושא עזה: "עם שמונה מנדטים יש גבול למה שאפשר לעשות כחבר קבינט. לא היה לנו את תיק הביטחון. זה דבר מאוד יוצא דופן כשבנט פעל לדחוף למבצע לחיסול המנהרות, הוא הלך נגד הקבינט, נגד ראש הממשלה, נגד שר הביטחון ונגד הרמטכ"ל. הצבא יודע מה לעשות ברצועת עזה, הוא פשוט צריך לקבל את ההחלטה. אחרי המבצע יש לפעול בעזה בשיטת מכסחת דשא, כמו שאנחנו עושים היום בסוריה עם אירן".

מה חשבת על תגובת צה"ל הלילה בעקבות ירי הרקטות לאשדוד ולאשקלון?
"התגובה לאירוע הייתה מאוד פושרת, אבל יכול להיות שבגלל מערכת הבחירות לא רוצים לחמם את העסק. באופן אסטרטגי, מדינת ישראל לא צריכה להשלים עם המציאות שבה כל תושבי הדרום הם בני ערובה של החמאס. אני מציעה שכל מי שמדבר על נסיגות ביהודה ושומרון יסתכל מה קורה ברצועת עזה וישאל את עצמו אם הוא רוצה שירושלים וכפר סבא יהפכו להיות עוטף יו"ש".

שקד התייחסה לדבריו של ראש הממשלה בהצהרה אתמול על כוונתו לספח את בקעת הירדן: "זו אמירה חשובה וטוב שהיא נאמרה, אבל לפני כל בחירות ראש הממשלה מדבר על החלת הריבונות. אם הוא היה רוצה הוא היה יכול היום במקום חוק המצלמות להחיל את הריבונות. מה שמדאיג באמירה הזו זה שנתניהו מדבר על החלת הריבונות רק על יישובים, זה אומר שהם יישארו כמו בלונים בתוך מובלעות פלסטיניות. הוא מספר מהם הגזרים בתוכנית של טראמפ, אבל לא מהם המקלות כמו חלוקת ירושלים. זה דבר שבוודאי לא נסכים לו".

ראש הממשלה לא צריך את הכנסת בשביל להחיל את הריבונות?
"הוא יכול להעביר את זה גם בהחלטת ממשלה אם הוא רוצה. בגין, כשהעביר את החוק להחלת הריבונות על רמת הגולן, עשה את זה ביום אחד בחקיקה בשלוש קריאות מבלי ליידע את האמריקאים. הוא אמר, 'אם הייתי שואל אותם, הם היו אומרים לי לא'".

ישאר במקום ה-7. בן גביר (צילום: החדשות‎)
צילום: החדשות‎

שישה ימים לבחירות ובכל הסקרים האחרונים מפלגת עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה ומקבלת ארבעה מנדטים. לדברי שקד, אין סיכוי שהמפלגה תעבור את אחוז החסימה ברגע האמת: "הסיכוי שבן גביר יעבור במציאות שואף לאפס. בימין החדש היינו בסקרים שישה-שבעה מנדטים. מה שבן גביר עושה עכשיו זה צעד חסר אחריות, הוא מסכן ארבעה מנדטים לגוש הימין. אנחנו מאוד מודאגים".

את מצטערת שלא לקחת את עוצמה יהודית לימינה?
"אנחנו רצינו אותם, הם אלו שלא רצו להיכנס. בן גביר לא היה בוגר מספיק כדי להבין שבשביל אחדות צריך להתפשר. הרב רפי ירד למספר שתיים, נפתלי בנט הסכים להיות מספר ארבע, גם בן גביר היה יכול להתפשר על המיקום. אנחנו נמצאים כרגע בתקופה מאוד קריטית, אנחנו חוששים מאיבוד מנדטים משמעותי, חוששים להיות קטנים ולא משמעותיים. אנחנו צריכים כוח ושהציבור יבין שבלי ימינה חזקה תהיה ממשלת שמאל, נתניהו יקים ממשלה עם גנץ ועמיר פרץ".

תגובת עוצמה יהודית: "יש להצטער שאיילת שקד מנסה שוב להטעות את הציבור. הסיבה שבן גביר לא בימינה היא העובדה שנפתלי בנט הטיל וטו על צירופו. שקט ובנט לא מפסיקים לירות בנגמ"ש ומנסים לקלקל את הסיכוי היחיד לממשלת ימין".