יושב ראש הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', יקיים הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים במהלכה הוא מתכוון להציג את תוכניתו "חוק וצדק" שנועדה לדבריו "לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית".

במסגרת התוכנית: שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וביטול עבירות המרמה והפרת האמונים בהן מואשם יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. בציונות הדתית סבורים כי מדובר בעבירות מעורפלות שבגינן נתפרו תיקים לפוליטיקאים.

במערכת הפוליטית סערו בעקבות התוכנית המתגבשת. חבר המחנה הממלכתי, מתן כהנא, אמר הבוקר: "יש גוש שלם שכל מה שהוא עושה זה מנסה למלט את נתניהו מההליך המשפטי. זה גוש שבא לרסק את מערכת המשפט, הכל כדי למלט את נתניהו מאימת הדין. אם חס ושלום הם יקבלו 61 מנדטים, זה מה שיקרה".

"אנשים מציבור הכיפות הסרוגות יצטרכו להחליט כשיגיעו לקלפי מי מייצג אותם - האם זה חילי טרופר, מתן כהנא, אורית פרקש הכהן וזאב אלקין, או בן גביר, סמוטריץ' ואבי מעוז. כל מה שעשיתי במהלך השנה האחרונה שקשור בהסדרת ענייני דת ומדינה, עשיתי בדרכי שלום ואחווה. הם באו ונלחמו נגדי וניסו כל הזמן להרוס".

אתם במחנה הממלכתי לא מצליחים לייצר מומנטום, הסקרים לא לטובתכם.
"הציבור הישראלי מבין שאנחנו במצב ביטחוני מאוד רגיש, והיחיד עם הניסיון הביטחוני הרלוונטי שיכול להצעיד את מדינת ישראל לחוף מבטחים זה בני גנץ. בין אם זה עם האיראנים, עם חיזבאללה, ביחסים עם לבנון, ביהודה ושומרון, בעזה או בתוך המהומות הפנימיות. זו תקופה ביטחונית מאוד מאתגרת ורגישה ואם זה לא יהיה גנץ, זה יהיה נתניהו. נתניהו עסוק עכשיו בתיקים המשפטיים שלו ולא פנוי להתעסק במדינת ישראל אלא רק בעצמו".

האסטרטגיה שלכם לא עובדת. לפיד מתחזק, אתם מדשדשים.
"לפיד לא יכול להרכיב ממשלה. אין לו שום ממשלה אופציונלית, אפילו לא על הנייר. אף אחד מאיתנו לא יבוא לממשלה שנשענת על המשותפת או על פרודותיה השונות והחרדים בשום אופן לא יילכו עם לפיד".

המתמטיקה שלך לא מסתדרת, החרדים מדברים רק על נתניהו.
"ברור שהם מדברים רק על נתניהו כי זה הגוש שהם באמת היו רוצים, אבל בפועל אנחנו יודעים מה קורה בחדרי חדרים, מאחורי הקלעים. גם מי שתומך בנתניהו יגיד לו: אם לא הצלחת להקים ממשלה בפעם החמישית, תודה רבה. הוא אפילו לא יהיה ראש ממשלת המעבר ולכן הם יראו לו את הדרך החוצה - בין אם זה החרדים ובין אם זה גורמים בתוך הליכוד. היחיד שיוכל להרכיב ממשלה בקונסטלציה שתיווצר זה גנץ".

ראש ממשלה עם 12 מנדטים נשמע לך הגיוני?
"עשינו ממשלה מאוד טובה וחשובה למדינת ישראל שעשתה דברים נפלאים, אבל עובדתית בסוף זה לא החזיק מעמד. עדיף שלמפלגת השלטון יהיו הרבה יותר מנדטים מזה ואנחנו עובדים על זה מאוד קשה".

בסוף הבחירות יוכרעו על אחוז ההצבעה בחברה הערבית. אתם פועלים בהקשר הזה?
"אנחנו חושבים שכל אזרח ישראלי ראוי שייצא וימלא את חובתו האזרחית הבסיסית, וזה להצביע ולהשפיע על איך תיראה הממשלה הבאה. אני, בקהל הסרוג הדתי-לאומי, פונה אליהם ואומר: תזכרו מי עלול להגיע. אבי מעוז, סמוטריץ', אנשים שלא מייצגים אתכם בשום דרך שהיא. תלכו להצביע לאלה שבאמת מייצגים אתכם".

אתה חבר נפש של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. למי הוא יצביע בבחירות הקרובות?
"לא יודע למי הוא מתכוון להצביע, אני מעריך שהוא יצביע לנו. בנט יודע כמה נורא יהיה אם נתניהו יחזור להיות ראש ממשלה. בנט למד בשנה האחרונה כמה נתניהו גורר את ישראל לתוך הצרכים האישיים והמשפטיים שלו, כמה הוא פועל בשיטות שיסוי ופילוג, כמה רע יהיה אם נתניהו יהיה ראש הממשלה ושריו הבכירים סמוטריץ' ובן גביר".