הערב (שני) יתקיים בכותל המערבי מעמד הסליחות האחרון לפני תחילת צום יום הכיפורים. עשרות אלפים צפויים לפקוד את הרחבה למנהג התרת הנדרים, שימשך עד שעות הבוקר. רחלי חדד, מנהלת מחלקת הדרכה בקרן למורשת הכותל, סיפרה בראיון ל"חדשות הבוקר" עם נסלי ברדה על ההכנות לקראת בואם של ההמונים.

"אנחנו מצפים לכ-50 אלף איש שיגיעו לכאן עד חצות, זה מעמד מרגש ומיוחד. יש גיוס מילואים אצלנו, צריך הרבה כוח אדם לתפעל את רחבת הכותל. כולנו עם עיניים אדומות, אין כמעט דקה שהמקום לא הומה אדם בתקופה הזו".

מעמד נוסף שמתרחש בימים אלו וקורה פעמיים בשנה הוא טקס מיוחד שבו מפנים את הפתקים מבין אבני הכותל. "בערב פסח וערב חגי תשרי נערך טקס מרכזי שבו מפנים את הפתקים בנוכחותו של רב הכותל", סיפרה חדד. "את הפתקים עצמם גונזים בהר הזיתים, הכל תוך שמירת צנעת הפרט. זה נעשה מאחר ובאופן טבעי, אין מקום לכל הפתקים".

בנוסף סיפרה רחלי חדד מהקרן למורשת הכותל על תפקיד ייחודי שקשור בפתקים. "יש אדם שתפקידו להדפיס את הפתקים שממלאים גולשים מכל רחבי העולם באתר האינטרנט של הכותל. הוא מדפיס בכתב קטנטן כדי שהפרטים ישארו חסויים ומטמין אותם בין אבני הכותל".

"חדשות הבוקר": ראשון עד חמישי, 06:15-09:00 בקשת, ערוץ 12