קופות החולים נערכות בימים אלה לקראת מבצע חיסוני הקורונה הגדול שיחל לפי ההערכות כבר השבוע או בשבוע הבא. זאת, לאחר שבסוף השבוע מנהל התרופות האמריקני, ה-FDA, אישר לשימוש את החיסון שפיתחה חברת "פייזר".

סיגל רגב-רוזנברג, מנכ"לית קופת חולים מאוחדת, העריכה ב"חדשות הבוקר" כי הקופה תחסן עשרות אלפי ישראלים ביום. "אנחנו נערכים לחסן בין 60 ל-80 אלף איש ביום, מניחה שהמספר יהיה 60 אלף", סיפרה רגב-רוזנברג, "זה אירוע ענק, מבצע חיסונים שכמוהו לא היה במדינת ישראל. האזרחים צריכים להעריך את העובדה שמדינת ישראל היא בין המדינות הראשונות שיש לה כמות חיסונים לא מבוטלת".

מנכ"לית מאוחדת קראה לאזרחים להתחסן בהמוניהם והתריעה מפני סרבנות חיסון בקרב המגזר הערבי והחרדי: "אני מסתובבת ורואה עוד הפעם בעיה באוכלוסייה הערבית ובאוכלוסייה החרדית. נשגה שוב, כמו שקרה בהתחלה, אם לא נעשה הסברה מאוד מכוונת. כרגע יש שם פחד להתחסן, הם אומרים 'אנחנו נהיה אחרונים, אולי זה יהיה כמו חיסון עדר ולא נצטרך להתחסן'. כבר השבוע נפנה למנהיגי המגזרים והעדות ונסביר להם כדי שהם יוכלו להיות סוכני השינוי שלנו. חשובה ההסברה גם בקרב הרופאים שלנו".

רגב-רוזנברג התייחסה לדיווחים על כך שקיים מחסור במזרקים המיוחדים שישמשו לחיסוני הקורונה וכי משרד הבריאות נערך לרכישת מיליוני מזרקים כאלה: "אנחנו במאוחדת נערכנו לזה מראש וקנינו 600 אלף מזרקים. אני מאורגנת ומסודרת, מקווה שגם קופות החולים האחרות קנו את המזרקים מראש".

מתי להערכתך תתחילו לחסן בפועל?
"יש כבר הרבה מאוד טלפונים, מבוטחים שואלים מה קורה ומתי. אני קוראת לאנשים שלא חוסנו לשפעת להתחסן השבוע לשפעת, לפני שקוראים להם להתחסן לקורונה. מבוטחים לא יוכלו להתחסן לקורונה ולשפעת יחד, אין שניים במחיר אחד. בגלל שאנחנו רוצים לנטר את תופעות הלוואי, לא נאפשר חיסוני שפעת וקורונה ביחד".

מה לגבי חיסונים בבתי אבות וביישובים קטנים?
"לא נחסן בבתי אבות וגם לא בצבא, אנחנו מניחים שפיקוד העורף ייקח על עצמו את בתי האבות והצבא. אנחנו נערכים עם קרוואנים כדי לנסוע ליישובים ולחסן את אוכלוסיית היעד בכל יישוב ויישוב. נהיה בשלושה-ארבעה יישובים ביום, נעבוד מהבוקר עד הלילה".