בבית החולים הדסה עין כרם נפתחה לראשונה מחלקת טיפול נמרץ לילדים חולי קורונה, זאת לאור העלייה המדאיגה במספר הילדים שחולים בקורונה בגל הזה, חלקם אף מגיעים לכדי אשפוז במצב קשה. בהדסה עין כרם מאושפזים נכון להבוקר (ראשון) ארבעה תינוקות חולי קורונה, שניים מהם במצב קשה.

ד"ר אורי פולק, מנהל המערך לטיפול נמרץ ילדים בהדסה עין כרם, הסביר ב"חדשות הבוקר" את ההחלטה לפתוח מחלקה לילדים. "לאור העלייה הדי מטרידה במעורבות הילדים בקרב החולים והחולים קשה בקורונה, בית החולים הדסה עין כרם החליט לפתוח מחלקת טיפול נמרץ ייעודית לילדים חולי קורונה", אמר ד"ר פולק, "שמונה מיטות מתוך סך מיטות טיפול נמרץ בבית החולים מיועדות כרגע לילדים במצב קשה".

"כרגע מאושפזים אצלנו ארבעה ילדים בטיפול נמרץ קורונה, מגיל שבועיים ועד גיל שנתיים - רובם עם מחלות רקע משמעותיות ומצבים רפואיים מורכבים עם או בלי קשר להיותם חולים בקורונה", המשיך ד"ר פולק, "אם עד עכשיו הכרנו מאושפזים בטיפול נמרץ שהיו חיוביים לקורונה אבל לא בגלל הקורונה, אלא בגלל מחלה מסויימת אחרת שדרשה טיפול בטיפול נמרץ, היום אנחנו מדברים על ילדים ותינוקות שממש חולים בקורונה, שהגורם לתחלואה שלהם הוא הווירוס".

ד"ר פולק הצביע על זינוק בתחלואת ילדים בקורונה בגל השלישי: "אם בגל הראשון מעורבות גילאי 0 עד 9 הייתה 5% מכלל החולים ובגל השני 10%, בגל השלישי אנחנו מדברים על כ-15% מעורבות ילדים בגילאי 0 עד 9. זה הרבה מאוד. כנראה יש איזושהי מעורבות למוטציה הבריטית. גם אם היא לא מסוכנת יותר או גורמת לתחלואה קשה יותר, היא בוודאי מדבקת יותר. באופן טבעי, כאשר יש לנו יותר חולים יהיו יותר חולים קשה ויותר מעורבות של ילדים".

מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של "מגן ישראל" | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של "מגן ישראל", קראה לנקוט צעדים מיידים לאור העלייה בתחלואת הילדים. "הנגיף משנה את פניו, המוטציות משנות את אופן הנגיף ואת ההתנהגות שלו. ברגע שרואים עלייה בכמות החולים קשים בילדים, צריכים לשנות את כללי המשחק", טענה ד"ר גרינפלד, "צריך הרבה יותר לשמור, להקפיד על כללי הסגר בצורה מוחלטת ולשמור על בידוד למי שחולה, חשוד כחולה, הגיע מחוץ לארץ או נחשף".

עד כמה אתם קרובים להחלטה לחסן את כלל הילדים במדינת ישראל?
"גם פייזר וגם מודרנה בודקים עכשיו את החיסונים על ילדים קטנים יותר, מגילאים 12 עד 15. בינתיים אנחנו מקבלים נתונים שזה כן בטוח ואפשר יהיה לחסן, אבל ייקח עוד זמן עד שנקבל מידע ברור שזה בטיחותי לחסן אותם. לפייזר היה קשה לגייס ילדים למחקר הזה, אבל אנחנו יודעים שגייסו אותם. קשה לדעת מתי יהיו לפייזר נתונים, זה יכול לקחת שבועות וזה יכול לקחת גם חודשים, מקווים שעד הקיץ".