ביום שישי הקרוב מדינת ישראל תיכנס לסגר מלא שצפוי להימשך שבועיים במינימום, כשבמסגרת מתווה הסגר שיעלה היום (ראשון) לאישור הממשלה, בתי המלון, המסעדות ועסקי המסחר, הבילוי והפנאי צפויים להיסגר לחלוטין.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, הזהיר מפני הפגיעה האנושה בעיר הנופש הדרומית בעקבות הסגר. "צריך להתייחס לעיר אילת כעיר שונה ואחרת. זאת עיר שכלכלתה מושתתת על תעשיית התיירות שכוללת בתי מלון, מסעדות ואטרקציות, חייבים לחשוב עליה באופן אחר ושונה", טען הלוי ב"חדשות הבוקר".

"בתקופת הסגר הקודם ב-80% מבתי האב באילת היו אנשים מובטלים", סיפר ראש העיר, "היינו צריכים להוציא אלפי מנות מזון לתושבים. אני חרד לבריאותם הפיזית של תושבי העיר אילת, אבל יש גם את בריאות הנפש. אני דואג לבריאותם הנפשית. לא מדובר רק על בתי המלון, אלא גם על מסעדות, אטרקציות, נהגי מוניות ועסקים קטנים. כל המערכת בעיר אילת קורסת כתוצאה מסגר כזה. חייבים לחשוב מחוץ לקופסה".

אבל כשניסו לחשוב מחוץ לקופסה ולהטיל סגר לילי, התנגדת גם לזה. האם ההתנגדות שלך היא אוטומטית?
"אני לא חושב שהיא אוטומטית, אני פשוט רואה את האנשים הלכה למעשה. פעלנו באילת בכל הקשור להגנה על בריאות התושבים והתיירים בצורה בלתי רגילה. הקמנו מטה קורונה, משל"ט, מצלמות ומערכת כריזה. אירחנו בעיר בחודשים יולי-אוגוסט 500 אלף אנשים שבאו לנפוש ולהירגע מתלאות הקורונה".

מה אתה מציע כדי לאפשר לעיר אילת להמשיך לפעול?
"יכול להיות שארבע-חמש ערים צריכות לעבוד כמובלעות. נייצר פספורט בריאותי וכל מי שייכנס לעיר יצטרך לעבור בדיקה רפואית. נעניש באופן הכי קשה מבודדים או חולים שיגיעו לעיר. צריכה להיות מערכת אכיפה מאוד נוקשה ומערכת הסברה מאוד אינטנסיבית. אי אפשר לקחת עיר שלמה ולסגור אותה, שנים אחרי זה נצטרך לשקם את ההריסות".