ציפי חוטובלי, סגנית שר החוץ, הייתה על הטיסה לאוקראינה ביחד עם ראש הממשלה ורעייתו. עם הנחיתה בקייב פורסם כי במהלך הטיסה התרחשה תקרית חריגה, כשאשת ראש הממשלה טענה שקברניט אל-על לא בירך אותה במערכת הכריזה, דרשה בזעם להיכנס לתא הטייס ונבלמה על ידי פמליית ראש הממשלה. האירוע הסתיים רק כשהקברניט בירך אותה שוב במערכת הכריזה.

"לא היה ולא נברא, לא ראיתי מאבטחים מגיעים אל הגברת נתניהו", טענה חוטובלי ב"חדשות הבוקר", "הייתה אווירה נינוחה בטיסה, בשום שלב לא הייתה מהומה. במהלך הטיסה שוחחתי עם הגברת נתניהו, אישה שראויה להרבה מאוד שבחים. התקרית הזאת כפי שדווחה בתקשורת לא התרחשה, הקברניט בירך אותה ואת ראש הממשלה, זה דבר נהוג, דבר שבשגרה. קברניט תמיד מברך בטיסה רשמית של ראש הממשלה כשהוא נוסע לכל מדינת יעד".

עם הירידה מהמטוס בקייב, שרה נתניהו תועדה כשהיא משליכה חלה שקיבלה מהמארחות המקומיות.
"נתניהו אמר שהדרך היחידה שיעסקו בביקורים המדיניים היא דרך הזוטות והרכילות שגורמות לציבור הישראלי להבין שבכלל יש ביקור מדיני, אז כנראה לצערי הרב שזה נכון. זה קורה הרבה מאוד פעמים שביקור רשמי בכלל לא מדווח לציבור הישראלי דרך התוכן שלו אלא דרך אירועים זניחים לחלוטין שאין בינם לבין העשייה המדינית דבר וחצי דבר".

יש טענות שביקור ראש הממשלה באוקראינה נועד רק כדי להשיג עוד קולות בקרב שלכם מול אביגדור ליברמן.
"הביקור הזה תוכנן מיד אחרי שהנשיא זלנסקי נבחר באוקראינה. ראש הממשלה התקשר לברך אותו, קיבל ממנו הזמנה לבוא לבקר ונענה להזמנה. נכפו עלינו בחירות חוזרות בגלל המהלך הקשה של ליברמן, הביקור הזה לא בוטל כי אוקראינה היא מדינה חשובה, גדולה, יש ידידות ויש קהילה יהודית גדולה. סיכמנו עם אוקראינה על פתיחת נציגות טכנולוגית והייתי מצפה שגם השגרירות תעבור במלואה".

חוטובלי התייחסה גם לפרסום של חיים לוינסון בהארץ אודות המגעים בין איילת שקד לליכוד, שלפיו שקד שלחה נציגים מטעמה לשכנע את ראש הממשלה ובני משפחתו לשריין אותה במפלגה, בתמורה לכך שתשפיע על היועץ המשפטי לממשלה בכל הנוגע לתיקיו הפליליים של נתניהו. "יש לנו כאן מפלגה דמוקרטית עם כללי משחק ברורים. מי שרוצה בא, מתפקד ומתמודד, כולנו הרווחנו ביושר את מקומנו, לא על ידי שריונים", אמרה חוטובלי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ואיילת שקד (צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90 )
ראש הממשלה בנימין נתניהו ואיילת שקד | צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90

אחד משליחיה של שקד אמר, לפי הדיווח, שהיא צמודה למנדלבליט ותדאג לחסינות לנתניהו.
"אני לא יודעת מה באמת היה. אני מעריכה אנשים שבאים ואומרים את האמת, לא דרך מסרים ולא דרך שליחים. מי שרוצה לבוא לליכוד והוא בעל העמדות הנכונות, השער שלנו פתוח, הוא יכול להעמיד את עצמו למבחן הבוחר בליכוד. זה נורא פשוט, לא צריך בשביל זה שליחים, מסרים ותרגילים".

אמרת שהציפייה שלך מראש הממשלה היא שימנה אותך לשרת החוץ במקום ישראל כץ. שוחחתם על כך?
"בהחלט הייתה לי שיחה אישית עם ראש הממשלה והבהרתי לחלוטין את כל מה שאני חושבת על הסיטואציה הפוליטית שאנחנו נמצאים בתוכה. בוודאי שאמרתי לראש הממשלה שראוי למנות מחליף לשר כץ, אני בהחלט חושבת שאני יכולה למלא את התפקיד ואני מחפשת את התפקיד הזה במינוי קבוע, לא רק במינוי זמני. ההצהרה הזאת הייתה באמת כדי לסמן את הכיוון שלי, אני בהחלט רואה את עצמי כמי שצריכה לשבת סביב שולחן קבלת ההחלטות של מדינת ישראל".