שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר המשפטים אבי ניסנקורן והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, יגבשו היום (רביעי) מתווה הגבלות אחיד למפגינים ולמתפללים בבתי הכנסת, זאת אחרי הדיון הסוער בקבינט הקורונה אתמול והאיום של שר הפנים, אריה דרעי, להתפטר אם בתי הכנסת ייסגרו בלי שיוטלו מגבלות גם על קיום ההפגנות.

שרי הקבינט צפויים להכריע גם בנושא החמרת הסגר. "בין אחרי יום כיפור לתחילת חול המועד, יתחילו ההגבלות וההחמרות", הודיע ב"חדשות הבוקר" סגן שר הבריאות, יואב קיש, "להערכתי נגיע היום לשיא שלילי בתחלואה, 6,000 נדבקים, ולכן צריך ללכת להחמרה בתקופה הקרובה עד לאחר חול המועד סוכות".

"המשמעות - מסגרות החינוך יהיו סגורות, כלכלה בהילוך הכי נמוך שאפשר, רק עבודה חיונית, בתי הכנסת ללא תפילה בפנים והפגנות ללא נסיעה בין ערים. זה הדבר הנדרש עכשיו על מנת להוריד את התחלואה", פירט קיש.

באשר לדרישת השרים לשוויון בהגבלות על בתי הכנסת וההפגנות בבלפור, אמר קיש: "אם הולכים להחמרות נוספות, אנחנו מייצרים אחידות. אין לנו את הפריבילגיה לקחת את הסיכון. כדי שזה יהיה אפקטיבי וכדי שנוריד את ההתקהלויות והתחלואה, צריך להתנהג בצורה אחידה ובמגבלות זהות".

נפתלי בנט צייץ הלילה וקרא בצורה הכי ברורה, לעצור את התפילות, לעצור את ההפגנות, בלי פרוטקציה לאף מגזר.
"לזרוק סיסמאות כאלה זה מאוד פשוט. הכיוון שאנחנו הולכים אליו זה מתווה שיאפשר פעילות בחוץ. המתווה הזה צריך להיות אחיד לכל פעילות באשר היא, בין אם תפילה ובין אם הפגנה. לא יכול להיות שלכותל אפשר להגיע רק מ-1,000 מטרים מסביב ולהפגנות יש תנועה בין ערים שמייצרת מגע בין אנשים שונים".

השר גלנט טוען תחת כל עץ רענן שפתיחת בתי הספר לא קשורה לעלייה בתחלואה.
"אני מכבד את השר גלנט אבל אנחנו חלוקים לחלוטין בתפיסה האם מערכת החינוך מהווה קטליזטור או גורם מעכב לתחלואה. נאפשר לחזור ללימודים בצורה מדורגת עם שלבים. מקווה שמדינת ישראל תצליח לנצח את הווירוס ואז גם מערכת החינוך תוכל לפעול בהיקפים מאוד משמעותיים. כצעד ראשון, יהיו מגבלות משמעותיות על מערכת החינוך".