הרב רפי פרץ, שר החינוך החדש, פרש הבוקר את משנתו שעיקרה: הפחתת כמות המבחנים ושיעורי הבית ושימת דגש על אישיותו של התלמיד.

"לתלמיד אין מספר של ציון על המצח, הוא לא ימדד לפי המבחנים אלא לפי כל האישיות שלו", אמר פרץ ב"חדשות הבוקר". הוא הצהיר שאין בכוונתו לבטל לגמרי את המבחנים ושיעורי הבית אלא להפחית אותם והציע פתרון לתלמידים שמתקשים בלימודים: "אני לא אומר שלא יהיו שיעורים אלא שיש היום דרכים לגרום לזה שזה יהיה נעים מאוד. אם יש קשיים, יש הורים ויש מורים פרטיים. גם הם צריכים לעשות את העבודה הזאת בצורה טובה ומשמחת".

אז אתה אומר שההורים צריכים להיות מעורבים יותר בחינוך של ילדיהם?
"הכל מתחיל בבית. להורים יש תפקיד עצום בחינוך. הם מפקידים בידינו את היקר להם מכל, הילדים שלהם, כדי שאנחנו נהיה שותפים. מהמקום הזה אני אומר להורים שאני מודה להם על זה מאוד. אנחנו צריכים לפרוע את השטר הזה".

איך נדע בלי מבחנים ושיעורי בית מה המצב של הילדים שלנו בלימודים?
"אני תומך בזה שתלמיד לא ייבחן על פי ציוניו אלא יהיה מקום להשקעה שלו, לרצינות שלו, להתמדה שלו. לא אמרתי שאין מבחנים, ברור שיש מקום למבחנים, אבל זה לא חזות הכל. ילד באישיות שלו אוהב ללמוד, אני רוצה שהוא יאהב ללמוד ויראה בזה ערך גדול שבונה לא רק את הידע שלו אלא גם את האישיות שלו".

עמית סגל צייץ בטוויטר על המינוי שלך: "חגיגות הניצחון, הראיונות החגיגיים, התכניות האסטרטגיות - כמה פאתטי. כולה מינויים חסרי משמעות לכמה חודשי מעבר שגם נופלים על חופשת יולי-אוגוסט".
"בשלב הראשון התפקיד יהיה לארבעה חודשים ובעזרת השם אנחנו נבנה במקביל קואליצית ימין בראשות בנימין נתניהו ונוכל להמשיך את המסר".

זאת הגשמת חלום מבחינתך להיות שר החינוך?
"אני מודה שאני מתרגש מהתואר הזה וניגש למשימה המיוחדת הזאת בחרדת קודש ובענווה גדולה. זה חלום גדול בשבילי לעסוק בחינוך, אני אוהב את החינוך, מאמין בו ורואה בו את העתיד הגדול של מדינת ישראל".

מהי עמדתך בנושא הקהילה הגאה? אתה מתכוון לכבד את החלטת קודמך בתפקיד נפתלי בנט ולהגדיל את תקציב ארגוני הנוער הגאה?
"לצערי הרב בגזרות התקציביות עלולים להיפגע הרבה ארגונים יקרים וחשובים. אני שעות ספורות אחרי המינוי ועוד לא יודע. אני בהחלט מתכוון להיכנס לעובי הקורה, אני לא מתכוון להוציא גוף מסויים מחוץ לעניינים".

אתה חי בשלום עם העובדה שהנוער הגאה הפך להיות סוג של סדין אדום עבור אגפים מסויימים בציונות הדתית?
"אני לא נכנס באופן אישי למקום הזה. אני חובש כיפה ויש לי את הדרך שלי, אבל אני מכבד דרכים אחרות ולא באתי לתת עליהם ציונים".

כתושב עוטף עזה ותת אלוף בצה"ל, איך תכהן בממשלה שמעבירה מיליוני דולרים לחמאס? אתה מתכוון להתנגד לזה?
"כשותף בקבינט בהחלט אומר את דבריי, בצורה ברורה. בוודאי שאמליץ על הפסקת העברת מזוודות הכסף. אני רואה הרבה דברים שבתל אביב לא רואים. אני יודע שאנחנו נמצאים במאבק והמאבק הזה לא תם כי הבנים שלנו עוד לא חזרו הביתה. צריכים להמשיך את המאבק הזה והחמאס צריך לדעת שכל עוד הוא עושה מה שמתחשק לו ופוגע בנו, הוא ישלם על זה מחיר. והמחיר צריך להיות כואב".

היית מוכן לפנות לאיילת שקד את המקום הראשון בשביל איחוד?
"הבית היהודי הוא שיוביל את המהלך ויזמין את כולם אליו. אני מוכן לדון עם כולם ולהתייחס בכבוד רב לכל אחד מאלה שיגיעו, אבל אני חושב שבהובלה צריך להישאר הבית היהודי".

כלומר אם נפתלי בנט ואיילת שקד רוצים להצטרף אליכם, זה רק אחריכם ברשימה?
"זאת המשמעות".