בתקופה האחרונה מתחוללת ההסלמה הביטחונית בכל הגזרות, החל מגל הפיגועים ועד לחידוש הירי אמש (שני) לעבר עוטף עזה, ירי שהפר שקט שנשמר למעלה מחצי שנה. אם לא די בכך, בקואליציה מתמודדים במקביל עם משבר עמוק שהחל עם עזיבתה היו"ר עידית סילמן, זאת לצד הלחצים מכיוונה של מפלגת רע"מ ואיומים מצדו של ח"כ מאזן גנאים.

בראיון ל"חדשות הבוקר", התייחס חבר הכנסת ויו"ר הקואליציה לשעבר, דוד ביטן, לאירועים האחרונים, וסיפר מה לדעתו צופן העתיד של הממשלה הנוכחית. "מה שקורה כרגע תמיד יקרה כי זה עניין של הסתה, אבל צריך יד יותר קשה", סיפר ביטן על הירי מהרצועה והצביע על הסיבה המרכזית שבגינה הופר השקט בדרום. "ביטלו את כל המגבלות של חג הפסח, ובמקום לעשות יד קשה עשו יד קלה מדי, ואלה טעויות שקורות בגלל הלחץ של רע"מ – אתה רואה שזה משפיע עליהם. ברגע שמתפרע יודע שישוחרר בוקר לאחר מעצרו בגלל לחץ פוליטי או לחץ מצד המצרים – ברור שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה".

בהמשך, חבר הכנסת ביטן התייחס למצבה הנוכחי של הקואליציה, ולטענתו זה רק עניין של זמן עד שהיא תתפרק וייערכו בחירות חדשות. "לא יותר מחודש חודשיים ויש הכרזה על בחירות", אמר ביטן והוסיף את הסיבות שבגללן לדעתו התרחיש הזה יהפוך למציאות. "הם לא יכולים להחזיק מעמד. ההרכב של הקואליציה בעייתי: מצד אחד ערבים ושמאל, ומצד שני ימין - וכל אחד מנסה ללחוץ. הגיע הזמן שהממשלה הזאת תעבור מהעולם, היא עושה רק נזק ואין טעם להמשיך עם זה".

בהמשך, ביטן ציין את הלחצים שמפעילה רע"מ על הקואליציה ומהי המטרה שברצונה להשיג: "רע"מ שמים תנאים כי הם יודעים שיש בחירות ומנסים להגיע כמה שיותר מהר להישגים", אמר ביטן והתייחס למהלך הדרמטי של ח"כ עידית סילמן והשיריון שקיבלה בליכוד. "מקום 10 לסילמן מקובל עליי. אין ברירה לפעמים וזה מה שיש".

האם לשרת הפנים, איילת שקד, יש מקום בליכוד אם תחפוץ בכך?
"ב-2019 שקד רצתה להצטרף בלי תנאים ונתניהו לא הסכים - אבל היום הוא שינה את עמדתו. אין צורך לשלם לאף אחד כי הממשלה הזאת תיפול, ולכן אין טעם לשלם לאף אחד בשריונים, כולל שקד. יש גורמים אחרים בליכוד שלא מעוניינים שהיא תצטרף".