עימות אלים פרץ הלילה בגבעת זאב כשכוחות משטרה פשטו על בית שבו נערכה חתונה המונית בניגוד להנחיות. בין השוטרים למשפחות החתן והכלה פרצה קטטה אלימה שהסתיימה בפציעת שני אזרחים ושוטר.

גינויים להתנהלות המשטרה באירוע נשמעו מחברי כנסת ושרים רבים, כולל השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שכתב, "התמונות מפיזור החתונה קשות ומצערות, אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק".

זאב אלקין, השר להשכלה הגבוהה ולמשאבי המים, התייחס לאירוע ב"חדשות הבוקר" ותקף גם הוא את המשטרה. "צפיתי בסרטונים הקשים. מצד אחד, ברור שצריך לשמור את ההנחיות ואם מישהו מפר אותן, המשטרה צריכה לאכוף. מצד שני, גם כשאוכפים צריכים להפעיל שכל ישר", טען אלקין.

"באירוע חתונה אתה יכול לרשום קנס, אתה יכול לדרוש שאנשים יתפזרו, אבל להפוך את זה לקטטה שמסתיימת עם אנשים עם דם על הפנים שמפונים לבית חולים? זה פשוט לא נתפס", המשיך השר אלקין, "המשטרה צריכה לבדוק את עצמה האם כך צריך להתנהג. זה לא מבצע צבאי, זה לא מחבל. לא ראיתי את המשטרה מתנהגת בכזאת דרך באירועים הענקיים שהיו בחג בירושלים או בחוף הים עם המוני האנשים. זה לא חוכמה להיות חזק על חלשים".

כששוטרים מתנהגים ככה לא פעם בהפגנות, לא שומעים אתכם מגנים את המשטרה בצורה כזו בוטה.
"אין מה להשוות. הכל צריך להיעשות במידה ובשכל ישר. משטרה צריכה לאכוף ולאכוף זה לא נעים, וכשיש אירוע המוני לפעמים נאלצים להפעיל כוח, אבל כשמדובר על בית ומשפחה וכמות קטנה של אנשים, לא צריך להפעיל כוח בכזאת מידה לא מרוסנת".

חלק מחברי הכנסת החרדים מאיימים בפירוק הקואליציה על רקע האירוע הזה. חלקם מכנים אותו פוגרום.
"ברור שזה לא יגיע לפירוק הקואליציה ואני מציע לא לקחת את זה לשדה הפוליטי, זה לא המקום. אני מציע לפוליטיקאים להתרחק מזה. ברור שהייתה פה שגיאה מבצעית מצד המשטרה, נדרש תחקיר מבצעי יסודי ואכיפת ההנחיות גם במקומות שקשה. הייתי רוצה לראות את המשטרה נכנסת בכאלה כמויות גם לחצר חסידית גדולה ששם מפרים באופן חופשי את ההנחיות או הולכת לחוף הים עם המוני האנשים".

מה דעתך על האיום שהשמיע אתמול יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר כלפי היועץ המשפטי לממשלה?
"כל אחד וסגנונו. האמירה הזויה, אין לי מילה אחרת. ראש הממשלה גינה אותה ואמר דברים מאוד ברורים. חבר הכנסת זוהר התנצל ואני מקווה שבעתיד לא נשמע דברים מהסוג הזה".

אחר כך הגיע גם העימות בין חברות הכנסת אסנת מארק וקרן ברק מהמפלגה שלך.
"אנחנו מפלגה חיה ותוססת, זה נכון. יש אצלנו דעות שונות. אני מעדיף מפלגה דמוקרטית כמו הליכוד שבה חברי הכנסת מתווכחים מאשר מפלגה שיש לה יושב ראש בסגנון צפון קוריאני, שממנה את עצמו לכמה קדנציות קדימה. אנחנו לא מפלגה כמו של יאיר לפיד של גמדים שיש רק בוס אחד שנותן להם הנחיות. אם מישהו שם פותח את הפה, לפיד מעיף אותו מהכנסת. אנחנו לא צריכים רובוטים בכנסת שלוחצים על הכפתורים".