החוק לביטול עילת הסבירות אושר במליאה, כשלדברי חבר הכנסת מהליכוד, משה סעדה, היעד הבא: שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. "יש שלושה חודשים לקיים שיחות ישירות, אבל היה ועוד הפעם ידברו איתנו בשיח של פרוטקשן, בנובמבר אנחנו חייבים לחוקק את הרכב הוועדה", אמר הבוקר סעדה.

מאיר כהן, חבר יש עתיד, הבהיר הבוקר כי יש מוכנות לחזור להידברות - אך בתנאים מסוימים. "התנאי שלנו שיצטרכו לשנות את עילת הסבירות. לא נסכים לכך שיהיו פרוסות ואנחנו נגיד: אוקיי, הפרוסה הראשונה נעשתה, הסלט הראשון נאכל, כמו שאומר בן גביר, אז נבלע את זה ונעבור לסלט השני. לא".

"אם הצד השני יגלה רצינות, בוודאי שנבוא לדבר. אם יבואו ויגידו: 'אנחנו מוכנים לשנות, מוכנים לחזור בנו', נהיה מוכנים לשבת להסכמות".

כהן תיאר את הדרמה בכנסת בשעות שלפני ההצבעה: "זה היה אירוע מאוד מוזר. חשבנו שאנחנו מנהלים שיח עם ראש הממשלה והסתבר שלא. הייתה אפשרות לפשרה, אבל נתניהו לא היה באירוע. הוא ישב שם, ודיברו עם לוין. תוך כדי הצבעה היו ניסיונות כנים לשנות ולמתן את זה. היה אפשר להגיע בדקה ה-90 לפשרות. לצערי, זה לא צלח, כי הייתה שם מציאות שבן גביר ולוין הובילו את הדבר הזה".

על מה זה נפל?
"שום דבר. 'ככה אנחנו רוצים, במתכונת הזאת זה יעבור'. שום פשרה, שום ריכוך. נקודה. אנחנו ביקשנו שנה וחצי, הם לא היו מוכנים ליותר משלושה חודשים - שזו הפגרה".

האם לא טעיתם כשפוצצתם את השיחות?
"שתי דקות אחרי שבחרנו את קארין אלהרר, יצא שר המשפטים ובקולו אמר שלא ייכנס את הוועדה. בכך, סתם את הגולל על כל אפשרות של הידברות. זו ממשלה שהחליטה לשנות את האיזונים והבלמים של מדינת ישראל. ממשלה קיצונית, שנשלטת על ידי בן גביר ולוין. כל דבר שבאנו איתו, הם מצאו סיבה לפוצץ".

שוחחת עם חברי ליכוד אחרי ההצבעה?
"היו ליכודניקים שישבו חפויי ראש. במסדרונות הכנסת אמרו: 'מאיר, לא לילד הזה פיללנו'. אנשים טובים שאתה ואני מכירים. יש בליכוד אנשים שמתגרדים באי נוחות, אבל אנחנו צריכים מעבר לזה. בסוף הערב אחד האנשים אמר לי: 'מאיר, אני מצטער'. אמרתי לו: אתה לא צריך להתגרד באי נוחות, אלא לקבל החלטה. צריך אומץ. אני מקווה שזה יקרה. גם בצד השני מתחילים להבין שהם עשו צעד אחד יותר מדי".

הממשלה הקודמת השיגה עריקים מהצד שלכם. אתם מנסים לעשות את אותו הדבר?
"כן ולא. נשאנו ונתנו עם אנשים באופן אישי, אני לא יכול להגיד את שמם. אם ההצבעה אתמול הייתה חשאית, זה לא היה עובר. אני לא חושב שאנחנו צריכים להנציח את סיפור עידית סילמן. יש גבולות ברורים, לפחות בפוליטיקה שלנו".

מהם הצעדים הבאים שלכם כאופוזיציה?
"אני לא מאבד את התקווה. אילולא המחאה, היינו היום בסוף התהליך כי כל החוקים היו עוברים. אני אומר לאנשי המחאה: יכול להיות שהפסדנו את הקרב הזה, אבל במלחמה אנחנו ננצח. המדינה יותר חזקה מבן גביר או מהאנשים שמנסים לערער אותנו. נמשיך להיאבק: בכנסת עם הכלים הפרלמנטריים, המאבק בחוץ, שילוב שני הדברים האלה. ננצח. יש היגיון פנימי שבסוף ייגבר. זה מחלחל. בפוליטיקה מנצחים לא רק בגלל בחירות, אלא גם בגלל עקשניות ונחישות. זו ריצה ארוכה מאוד. זה לא ייגמר החודש ולא בחודש הבא. יגיעו הבחירות, אנחנו ננצח בבחירות האלה ומבטיחים שנשנה את הדברים. אני אופטימי מאוד".