בחירות 2019, מועד ב' - הקלפיות נפתחו: 6,394,030 בעלי זכות בחירה מתוכם כ-55,000 בוחרים חדשים יוכלו להצביע היום (שלישי) בבחירות לכנסת ה-22 בכ-10,885 הקלפיות שפזורות בכל רחבי הארץ. הקלפיות נפתחו בשעה 07:00 וייסגרו ב-22:00 בלילה. בישובים קטנים, שעות ההצבעה בקלפיות הן מ-08:00 בבוקר ועד 20:00 בערב, כך גם בבתי החולים ובבתי הסוהר והמעצר. יום הבחירות הוא יום שבתון, אך התחבורה הציבורית תפעל כסדרה. התחבורה הציבורית הבין-עירונית תופעל היום בחינם לשימוש המצביעים המתגוררים רחוק מהקלפי אליו הם משויכים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הגיעו להצביע בקלפי בירושלים. "הנשיא טראמפ אמר אתמול שאלו בחירות צמודות. אני יכול לאשר לכם הבוקר, הן צמודות מאוד", אמר נתניהו, "אני קורא לכל אזרחי ישראל לבוא ולהצביע, כמו שאני ואשתי באנו להצביע. שיהיה בהצלחה". במקביל, יושב ראש כחול לבן בני גנץ ורעייתו רויטל הגיעו להצביע בקלפי הסמוכה לביתם בראש העין. גנץ אמר "שיהיה לכולנו בהצלחה" וסירב למסור הצהרה עקב האיסור על קיום תעמולה בשטח הקלפי.

בין הראשונים להצביע הבוקר היו כמה מראשי המפלגות: יושב ראש העבודה-גשר עמיר פרץ ורעייתו אחלמה הצביעו בקלפי בשדרות, משה בוגי יעלון, מספר שלוש בכחול לבן הצביע בקלפי בקיבוץ גרופית, יושבת ראש ימינה איילת שקד ובעלה אופיר הצביעו בקלפי בתל אביב, יושב ראש ש"ס אריה דרעי הצביע בקלפי בשכונת הר נוף בירושלים ויושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ורעייתו אלה הצביעו בקלפי ביישוב נוקדים.

אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית התייחסה עם פתיחת הקלפיות לצעדים שננקטו לצורך מניעת זיופים: "עשינו כל מה שרק ניתן על מנת למגר כל ניסיון לפגוע בטוהר הבחירות ולשמור על בחירות נקיות והוגנות. אנחנו מקווים שכל השותפים לתהליך, כולל נציגי סיעות הכנסת והציבור הרחב, ירתמו למשימה הזאת ויבינו שבפעם הזאת זה לא כדאי". עדס העריכה כי ספירת הקולות צפויה להימשך זמן רב יותר מפעמים קודמות: "הוספנו המון תהליכים של בדיקה ובקרה לכן התוצאות צפויות להתעכב, אני מקווה מאוד שעד מחר בשעות אחר הצהריים תהיה תמונה די כוללת של תוצאות הבחירות".

לראשונה בתולדות ישראל, הבחירות נערכות חמישה חודשים בלבד אחרי הבחירות הקודמות. 29 רשימות רצות לכנסת כשבבחירות הקודמות נדרשו 140,052 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה שעומד על 3.25% מהקולות. הנתון הפעם תלוי באחוז ההצבעה. אחוז הצבעה גבוה ישרת את המפלגות הגדולות ויעמיד בסכנה את המפלגות הקטנות.

45,000 עובדי ועדת הבחירות המרכזית ייפרשו הבוקר בכל רחבי הארץ, בהם 3000 מפקחים עם מצלמות שיסיירו בקלפיות. 18,800 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ייפרשו גם הם במוקדי ההצבעה השונים לצורך אבטחת הקלפיות ושמירה על הסדר.