בתקופה האחרונה מצטברים עוד ועוד דיווחים על נוסעים שעברו בדיקות קורונה בנמל התעופה בן גוריון וקיבלו תוצאות שגויות. קים אדרי חזרה מיוון, עברה בדיקה בנתב"ג ויצאה שלילית. רק כעבור ימים ארוכים, גילתה שלא רק שהיא בעצם חיובית - אלא שהספיקה להדביק גם את בנה התינוק, שחלה ופונה לבית החולים.

"כשחזרתי לארץ עשיתי בדיקה בשדה התעופה. יום למחרת קיבלתי תוצאה שלילית", סיפרה אדרי בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר". "המשכתי בחיי ובמזל הייתי בבית, כיוון שהבן שלי, בן שנה ושמונה חודשים, לא הרגיש טוב".

"היה לו חום מאוד גבוה, כמעט 40 מעלות", תיארה אדרי, "חולשה, אפתיות, פצעים בפה ופצעים בגוף. בקופת החולים אמרו שזה איזשהו וירוס, משהו ויראלי, ושאם החום ימשיך שאחזור לקופת החולים. עברו חמישה ימים, החום כבר הגיע ל-40 מעלות - התקשרתי לבעלי ואמרתי לו, תקשיב, אי אפשר להמשיך ככה, הילד חייב ללכת לבית חולים".

אדרי נדהמה לגלות שגם היא וגם בנה חיוביים לנגיף: "כל ילד שמגיע עם חום מחוייב לעשות בדיקת קורונה. עשו לו בדיקה, ולמחרת על הבוקר קיבלתי עשרה טלפונים מקופת החולים. 'היי קים, הבן שלך חולה קורונה'. חשבתי, איך זה יכול להיות? אני מחוסנת, בעלי מחוסן. שנינו שליליים. הסתבר שהייתי חיובית וטעו בבדיקה. הדבקתי את הבן שלי".

קיבלה בדיקה שלילית שגויה והדביקה את בנה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
קים אדרי ובנה הפעוט | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

איך הרגשת כשגילית את זה?
"מסך שחור. תחושה נוראית. בכיתי כל היום, איך עשיתי את זה לבן שלי? אם לא הייתי בבית בגלל שהוא חולה, יכולתי להדביק עשרות אנשים".

לא סבלת מתסמינים בכלל?
"אחרי שלושה או ארבעה ימים הרגשתי חולשה מטורפת והיו לי הזיות מטורפות בלילה, דבר שמעולם לא קרה לי. היו לי גם כאבים בכל השרירים בגוף והזעה מטורפת. יחד עם כל זה הייתי צריכה לטפל בבן שלי, זה היה פשוט נורא".

מה הלקח שלך מהאירוע הזה?
"לא להסתמך על בדיקה אחת, אלא לעשות כמה וכמה בדיקות. קיבלתי המון הודעות מבנות שגם להן זה קרה. כשדיברתי עם הבחורה ממשרד הבריאות שאלתי אותה איך קורה כזה דבר, היא אמרה - 'לא קרתה לנו טעות כזאת מעולם, תני לי לעשות בדיקות ואחזור אלייך'. עד היום לא חזרה ולא קיבלתי שום הסבר".