מורדי ונטלי אוקנין, תושבי מודיעין שנעצרו על ידי השלטונות בטורקיה באשמת ריגול אחרי שצילמו את ארמונו של הנשיא ארדואן, מוחזקים עדיין בנפרד בבתי כלא במדינה - כשאתמול (שני), לראשונה, פגש את מורדי עורך הדין שמייצג את בני הזוג, ניר יסלוביץ'.

"זאת הייתה פגישה מרגשת, אך קשה", תיאר עו"ד יסלוביץ', "איך שהתקרבתי לתא שבו מורדי שוהה והוא הבין שמתקרבת אליו דמות של עורך דין ישראלי, הפגישה התאפיינה בהמון בכי וקושי להבין את המצב שהוא נמצא בו".

"ניסיתי לחזק אותו ולהבהיר לו בדיוק את מצבו, מה אנחנו עתידים לבצע", המשיך יסלוביץ', "הוא שאל אותי שאלות קשות על למה הוא נעצר בכלל על ידי המשטרה המקומית, למה השופט האריך את מעצרו, למה לא מבינים שהוא לא איש ביון בכלל ואיך הכל יכול להסתיים הכי מהר על מנת שהוא ייצא מהמקום שהוא נמצא בו".

היום עו"ד יסלוביץ' צפוי לבקר גם את רעייתו של מורדי, נטלי. "אנחנו בתקווה להיכנס לבית המעצר של נטלי, לסיים את הערעור שאנחנו צריכים להכין ולהגיש אותו לבית המשפט", אמר עו"ד יסלוביץ', "העניינים מתנהלים פה באופן אחר, צריך לפעול בצורה שקטה וזהירה ולא לנקוב במניין ימים כזה או אחר".

בסוף, את עתידם של בני הזוג ייקבע אדם אחד - ארדואן.
"אני איש מקצוע ולא אתרכז בהנחות פוליטיות כאלה או אחרות. כעורך דין זר קיבלתי אישור חריג להיכנס לבית הכלא, זה כשלעצמו מלמד אותי על שיתוף פעולה ויחס ראוי והולם. אם היה משהו להסתיר, לא היו נותנים לי להיכנס. אני רואה את זה כסימן חיובי ורוצה לשבח את השלטונות שאיפשרו ושיתפו פעולה".

הבאת איתך מהארץ מסמכים שמוכיחים שבני הזוג לא עובדים בארגון ביון?
"לא רק שהבאתי מסמכים שמשקפים את זה שמורדי נהג אגד, אלא היה סיפור יותר מצחיק. הוא שאל אותי אתמול איפה אני גר וסיפרתי לו. הוא אמר לי, 'תקשיב, הקו שאני לוקח כל יום עובר ליד הבית שלך'. הצטמררתי. הוא איש מדהים ופשוט, לא צריך להיות גאון גדול בשביל לשבת איתו דקה וחצי ולהבין שהוא רחוק מזרח ממערב מלהיות איש ביון".

אתה אופטימי יותר ממה שהיית בימים האחרונים?
"בדקתי אתמול מספר דברים ואני חייב לומר שאני מעודד ומלא תקווה. הבטתי למורדי בלבן של העיניים והבטחתי לו שאביא אותו איתי ארצה. הוא ביקש ממני להישאר בטורקיה בינתיים ולא לחזור, ואני מתכוון לעמוד במילתי".