דימה תאיה בת ה-25 הפתיעה רבים כשהכריזה על כוונתה להתמודד בפריימריז במפלגת הליכוד, אולם כעת היא סופגת פגיעה של ממש – מבית. תאיה, ערבייה מוסלמית המתגוררת בכפר מנדא שבגליל, מתמודדת בימים האחרונים עם גינויים, שקריים לדבריה, שפורסמו על ידי בני משפחתה.

"אני לא מתרגשת מכמה עבריינים, נערים שהוציאו כרוז כוזב ושקרי, הצהרה מזויפת שהם חתמו עליה והפיצו אותה בשם המשפחה", אמרה הבוקר תאיה בראיון ל"חדשות הבוקר עם נסלי ברדה". "הם מהמשפחה, אבל הם הוציאו את ההצהרה בשמות של אנשים אחרים. אף אחד לא ביקש מהם לחתום. אני קיבלתי את המידע הזה ואני הולכת להגיש תלונה נגד הנערים העבריינים, אני מאמינה בחוק ומאמינה במערכת אכיפת החוק".

לדברי תאיה, אביו של אחד מהנערים שהפיצו לדבריה את הכרוז, הוא אף מתפקד ליכוד בעצמו. "על סמך מה אתה מאפשר לבן שלך לעשות מעשה הסתה מביך כזה?", תהתה תאיה בכעס. "זה מחזק אותי ונותן לי מוטיבציה להמשיך בדרך שאני מאמינה בה, מי שמאמין לא מפחד".

בראיון סיפרה תאיה על העקרונות שמובילים אותה, ועל הקשר החזק עם מדינת ישראל. "לא יעלה על הדעת לטבוח בנשים, אלימות והסתה וכל מה שקורה בתוך המגזר, ואני אשתוק. זה לא מרתיע אותי, לא מפחידים אתי, יש פה חוק והוא שומר עליי, יש פה אמת שתנצח, עכשיו הבנתם למה אני נלחמת בשביל מדינת ישראל?... למה אני אוהבת את העם היהודי, עם מחבק, תומך, מפרגן ונותן הזדמנויות. הם לא יפחידו אותי במעשים ההזויים האלה".

בראיון נשאלה תאיה מדוע בחרה להתפקד דווקא לליכוד, ובתשובה הביעה תמיכה בראש הממשלה, בנימין נתניהו. "הוא ראש ממשלה ראוי וחזק שיכול להוביל ולשמור על המדינה הזאת. יותר מחברי הפרלמנט שישבו שנים על גבי שנים ולא עשו שום דבר למען המגזר הערבי, ראש הממשלה והקואליציה שבראשותו יכולים לקחת אותנו למקום טוב יותר", אמרה.

תאיה השוותה את מצבו של המגזר הערבי בישראל למתחולל במדינות ערב, והביעה ביקורת נוקבת. לדבריה, מקורם של הגינויים שנאלצה לספוג בעובדה שהיא צעירה מוסלמית שמעוניינת לקחת חלק בחיים הפוליטיים. "עצם העובדה שאתם לא מקבלים אישה ערבייה מוסלמית שקמה ורוצה לקחת את המגזר למקום טוב יותר, זה לא מקובל", אמרה. "זה אומר שאתם לא נותנים הזדמנות לבן אדם מבפנים, לא מפרגנים ולא תומכים בבן אדם שרוצה להשמיע את הקול השפוי מתוך המגזר. האנשים פה טובים, הם אוהבים את המדינה. הרבה מעודדים אותי וגאים בי ובעשייה שלי. אני בונה על העם היהודי בכלל. תהיו איתי, אל תתנו להם לנצח".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12