ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט בסוף השבוע למנות את ירון בלום, בכיר השב"כ לשעבר, לתפקיד מתאם השבויים והנעדרים. בין היתר, בלום היה מעורב בעסקה לשחרור גלעד שליט. כזכור, בחודשיים האחרונים לא אויש התפקיד, מאז התפטרותו של ליאור לוטן. בראיון ל"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, דיברה לראשונה אמו של הדר, לאה גולדין, על הודעתו של ראש הממשלה.

לוח שידורים קשת 12. כל הפרטים

 "הופתענו מההודעה על המינוי של בלום", אמרה גולדין, והעבירה ביקורת קשה על התנהלות ראש הממשלה בנושא. "נתניהו הודיע לנו על כך בשיחת טלפון עם צאת השבת, לא היינו שותפים להחלטה. הייתה לנו פגישה עם ראש הממשלה בערב יום כיפור ולא שמענו בכלל על מועמדותו של בלום לתפקיד". כמו כן, היא האשימה את ראש הממשלה בכך שלטענתה המשא ומתן לשחרור הבנים תקוע. "שקענו בבוץ מאז שהמתאם ליאור לוטן התפטר, הפיוס ברשות הפלסטינית מביא איתו הזדמנות בלתי חוזרת לשחרור השבויים בעזה. כרגע אפשר לפנות לרשות ולמדינת ישראל יש עוד המון אפשרויות, כי כל מי שרוצה להגיע לעזה צריך לעבור במעברים של ישראל. יש עוד המון דוגמאות, עדיין הפוטנציאל קיים ואסור לפספס את ההזדמנות להשיב את הדר ואורון". 

>> הטלוויזיה של ישראל עוברת לערוץ 12: כל מה שאתם צריכים לדעת

כזכור, לאחרונה נרשם פיוס מתוקשר בין ממשלת הפת"ח לתנועת חמאס ברשות הפלסטינית ומשפחות הנעדרים חוששות שיש כאן הזדמנות, אותה הממשלה הישראלית מפספסת. "חמאס בשיא השפל ואנחנו בכניעה מוחלטת מולו", אמרה גולדין, "ראש הממשלה צריך לשים את הנושא בראש סדר העדיפויות, להפעיל את כלל הגורמים הבינלאומיים באזור. כולנו שולחי ילדים לצבא, יש פה משימה פשוטה ואחריות גדולה. אנחנו שלוש שנים ושלושה חודשים מרגישים שמשחקים איתנו ומספרים סיפורי כיסוי. אני קוראת לרה"מ ולרמטכ"ל: "המלחמה לא הסתיימה, אין שום מנדט לשלוח חיילים לקרב הבא אם לא מסוגלים להשיב את הבנים".

הפרשן יוסי יהושע עדכן בחדשות הבוקר כי בלום היה המועמד המועדף על ראש הממשלה, בניגוד לדעתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שרצה בתפקיד את א', ראש אגף בשב"כ. העיתונאי עמית סגל, הוסיף כי: "מתאם הפעולות לא קובע את עמדת ישראל בעניין שחרור השבויים וגם לא שר הביטחון. אגב, ליברמן התנגד בזמנו לעסקת שליט וזה לא עזר לו. המאבק של משפחת גולדין שונה ממה שהכרנו, אבל פריצת הדרך עוד רחוקה", כך לדברי סגל.

עוד ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין:

 

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, מדי יום ב-07:00 בבוקר בקשת ובקרוב בערוץ 12