לקראת השבתת מערכת הבריאות: בהסתדרות הרפואית מתכוונים לערוך השבוע "שביתת אזהרה" שתימשך מספר שעות, במסגרתה בתי החולים יעבדו במתכונת חירום, כשהטיפולים הלא דחופים יידחו. זאת, במחאה על התקדמות חקיקת ביטול עילת הסבירות, אשר צפויה לעבור בכנסת בתחילת השבוע הבא.

פרופ' עידית מטות, מנהלת מערך ההרדמה וטיפול נמרץ במרכז הרפואי איכילוב וממובילות מחאת ההסתדרות הרפואית, הסבירה הבוקר את המהלך: "אני מעדיפה למות בגלל שנקטתי פעולה, מאשר למות לאט כשכל יום אני נרמסת. אני מרגישה את הזכויות נרמסות. כשהחוקים ישתנו, תהיה כפייה אנטי ליברלית: מניעת הזכות להפלה והזכות לפונדקאות, דחיקה לטיפולי המרה והעדפה של זכויות רפואיות על פי גזע ומגדר".

"אנחנו לא נאבקים על שכרנו, אלא עבור המטופלים. ביטול עילת הסבירות אומר דבר אחד: שלא כולם יקבלו יחס זהה".

500 רופאים חתמו על מכתב והודיעו כי הם מתנגדים לשביתה הזו.
"יש כ-30 אלף רופאים במדינת ישראל. מדובר במספר מזערי, 1.6%, שטוב שאומר את דעתו. לא אתעמת עם חבריי הרופאים, זכותם לחשוב בצורה שונה".

ביטול עילת הסבירות - פגיעה בבריאות

עד עכשיו השארתם את עולם הרפואה מחוץ למחאה, כי בכל זאת, מדובר בחיי אדם. מה השתנה?
"הממשלה הכניסה אותנו לזה עם אישור תקציב מבזה. אני מתפלאת שלא כל המטופלים והמטופלים הפוטנציאליים יוצאים לרחוב. כולם ייפגעו. זה תקציב מקוצץ. הממשלה קוטלת או פוגעת אקטיבית באנשים הזקוקים לטיפול. כבר עכשיו, עם כוח האדם הרפואי והסיעודי, אנחנו לא מסוגלים לתת טיפול רפואי. התקציב גורם עוד יותר לצמצום: צמצום במרפאות לבריאות הנפש, בבניית חדרי מיון, בהארכת תורים. במקום לתמוך בציבור, הממשלה למעשה מקצצת עוד ועוד. מי שזקוק יותר ומי שידו אינו משגת, נפגע יותר".