הדיונים בקבינט הקורונה מתחדשים הבוקר (שני), זאת אחרי שאתמול הסתיימו ללא הסכמות. בזמן ששר הבריאות יולי אדלשטיין מנסה לקדם את החמרת ההגבלות, השרים הבכירים בליכוד מתנגדים לאור הפגיעה הצפויה במשק.

במרכז הדיונים, דרישת משרד הבריאות לצמצם את הקהל באירועים ל-50 איש בלבד. מאבק עובדי הענף נמשך כשלפנות בוקר נערכה הפגנה נוספת מול ביתו של שר האוצר ישראל כ"ץ. "אם אנחנו לא נישן בלילה - גם אתה לא", צעקו המפגינים, שיקיימו בצהריים הפגנה נוספת מול קריית הממשלה.

עמליה דואק, כתבת חדשות 12, דיווחה ב"חדשות הבוקר" על המתיחות בדיוני קבינט הקורונה בין השרים לבכירי משרד הבריאות. "השרים לא רצו לשמוע בכלל, הם אמרו שבמצב התחלואה הנוכחי אפשר להכיל את זה", תיארה דואק, "הם טענו שאין שום סיבה ללכת אחורה ולפגוע בכלכלה, בכלל לא היו מוכנים לדון מול נציגי משרד הבריאות באפשרות של הגבלות נוספות על הציבור ולכן הישיבה התפזרה".

"יכול להיות שיהיו החלטות שיתקבלו היום, אולי בסקטור אחד אבל לא בסקטור אחר", המשיכה דואק, "השרים מרגישים שהנתונים לא מספיק ברורים להם. מצד אחד עלייה בתחלואה, מצד שני אין עלייה בנפטרים וגם לא במונשמים ובחולים קשה. השרים אומרים, העסקים צריכים וודאות. אי אפשר באמת לקיים אירועים של 50 איש ולהרוויח עליהם".

מפיקת האירועים אירית רחמים הזהירה שאם הקבינט יחליט להחמיר את ההגבלות, תהיה זו מכה אנושה לענף האירועים: "אם הקבינט יאשר את ההמלצות של יולי אדלשטיין, זה גזר דין מוות לתעשייה שלנו. אנחנו ניכחד", התריעה רחמים, "לא נוכל לשרוד. פרופסור סדצקי אמרה אתמול, 'זה כמו אקורדיון, נסגור, נפתח', אבל אי אפשר, זה לא עובד בתעשייה שלנו".

ובכל זאת, המציאות היא שמספר החולים הולך וגדל ויש לא מעט נדבקים באירועים האלה.
"מה ההבדל בין רכבת, קניונים והאנגרים לאירועים? אנחנו התעשייה שמניעה את הגלגלים מבחינה כלכלית, 200 אלף עובדים. רוצים לסגור? אם בשורת האיוב הזאת בלתי נמנעת, אני מבקשת שיפוי מיידי. עד לרגע זה לא קיבלנו אגורה שחוקה. אפילו אני, שדיברתי על העתודות הכלכליות שיש לי, היום אני חרדה ומחפשת אופציות חלופיות".

אפשר בכלל להרוויח מאירועים של 50 איש?
"זה פשוט לקפל את השולחנות. אין מצב שמישהו יסכים בכלל לפתוח את האולם שלו, אין לזה היתכנות כלכלית, זה הפסד מראש".