אחרי לילה של הפגנות סוערות ברחבי הארץ, כולל הפגנה אחת מול מעון ראש הממשלה בבלפור שיצאה משליטה והסתיימה במעצר של עשרות מפגינים שניסו לפרוץ את הגדרות והתעמתו עם כוחות המשטרה, נדמה כי ישנה התעוררות ברחוב ומחאה הולכת וגוברת על התנהלות הממשלה בטיפול במשבר הכלכלי שנוצר בעקבות מגפת הקורונה.

עם זאת, יש שטוענים כי ההפגנות הללו הן פוליטיות גרידא וכי המטרה האמיתית של המפגינים היא להפיל את ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בין אם זה המיקום שבו נערכות ההפגנות או חלק מהשלטים שמונפים בהן שתוקפים בחריפות את ראש הממשלה, חלק ממצביעי הימין מסרבים לקחת חלק במחאה הזאת.

לחבר הפאנל נדב אבוקסיס אין ספק כי מדובר במחאה פוליטית. "ההפגנות מאוד פוליטיות. אותן הסיסמאות על נתניהו עברו מפתח תקווה לירושלים, 'נתניהו תתפטר', אלה אותם אנשים", קובע אבוקסיס, "זה לא 'ממשלה, עשית פאדיחות, לכי הביתה', זה נתניהו, נתניהו ונתניהו. זה לא מול משרדי הממשלה, אלא מול בלפור, מול משפחת נתניהו. כבר היינו שם, ראינו את זה. זאת לא ההפגנה של העצמאיים במוצאי שבת".

חברת הפאנל מעיין אדם חושבת שהניסיון לצייר את המחאה כפוליטית פוגע דווקא באנשי הימין: "באסה אמיתית שאתה, אני ואנשי ימין אחרים נותנים לאנשי שמאל למשוך את ההפגנה הזאת לעצמם", אמרה אדם, "זה לא פייר כלפי מי שהכלכלה שלו קורסת, שהבית שלו קורס, שאין לו עם מה ללכת למכולת. אנחנו בעיצומו של משבר אמיתי שנוגע לכל בית. אני מכירה אנשי ימין שמאוד כואבים וסובלים ויוצאים ומוחים. אולי הם לא הולכים לבלפור עם השלטים האלה, כי זה באמת לא אנחנו, אבל מי אומר שזאת הפגנת שמאל לוקח אותה מאיתנו".