האלוף במילואים יאיר גולן, מספר שתיים במפלגתו של אהוד ברק, סירב להכריז באופן חד משמעי כי מפלגתו לא תשב בממשלה בראשות נתניהו.

"כרגע להגיד נשב, לא נשב, אני שם את זה בצד", אמר גולן בראיון ל"חדשות הבוקר" והוסיף: "כרגע אין מה לדבר על העניין הזה. כרגע מה שאנחנו צריכים לעשות זה להתרכז בדבר אחד, לנצח את נתניהו, לא לשבת עם נתניהו. אהוד אמר בקולו בצורה ברורה, 'אני לא יושב עם נתניהו'. לא נשב עם מישהו שהגישו נגדו כתב אישום".

אתה באמת רואה את ברק יושב בספסלי האופוזיציה?
"אנחנו רותמים את העגלה לפני הסוס. כשנגיע לדיון בסוגיות מן הסוג הזה, נדון בהם".

גולן הצהיר שמפלגתו החדשה של ברק היא מפלגת שמאל מובהק: "אנחנו שמאל יהודי, ציוני, מוביל, עם אג'נדה ברורה. אנחנו חייבים להוביל להיפרדות מהפלסטינים. אני לא נכנס כרגע לכמה זמן יהיה התהליך הזה, איך הוא יבוצע ומה יהיו השלבים בדרך, אבל בסופו של דבר לשם זה צריך להוביל".

אתה לא מתבייש במילה שמאל.
"צריכים לשבור את המשוואה הנואלת והפושעת הזאת שהשמאל שכח להיות יהודי. נהיה יהדות מחייכת, מחבקת, אנושית וראויה. לא המשיחית, הקיצונית והדוחה שאנחנו רואים בצד השני".

פוליטיקאי שאומר שהוא מתנגד לסגת מהשטחים ומתנגד למדינה פלסטינית, הוא משיחי בעיניך?
"לא. בן אדם שמדבר כך בעיניי הוא לא משיחיסט, לא בהכרח. אני מוכן לנהל דיון עם כל אחד ולשבת עם כל אחד שדעתו ביחס ליהודה ושומרון היא כזו או אחרת. על הכל אפשר לדבר. השאלה היא לאיפה הווקטור הכללי מוביל, האם להיפרדות מהפלסטינים או האם לסיפוח הפלסטינים. משיחיות זה לספח את הפלסטינים".

למה לא הלכת לכחול לבן? זה לא החיבור הטבעי שלך?
"לא, מבחינתי זה לא החיבור הטבעי. מה שאנחנו הולכים לשים על השולחן זו אג'נדה ברורה בכל תחום ותחום, מדיני, ביטחוני, כלכלי וחברתי. נהיה הרבה יותר ברורים, חדים ונכונים בשביל ללכד את המחנה הנכון סביב ציר ראוי".

לפי הסקרים הפנימיים שלכם, כמה אתם שווים?
"מתחיל בשמונה מנדטים ומסתיים הרבה מעל, תלוי כמובן בחיבורים שיהיו ואני מקווה שיהיו חיבורים. אנחנו לא באים בשביל לרוץ סולו, אנחנו באים בשביל לייצר ציר לחיבורים ואני קורא לכל אחד שהוא ציוני מאמין להתחבר".

מי המועמד שלך לראשות הממשלה? בני גנץ או אהוד ברק?
"בוודאי שאהוד ברק".

זו הייתה החלטה קשה האם להיכנס או לא לפוליטיקה?
"החלטה נורא קשה, התייעצתי הרבה עם המשפחה. עשינו כינוס של כל הבנים, יש חמישה. לאשתי זה היה מאוד קשה".

יחפשו לך עכשיו שלדים בארונות.
"יהיה בסדר, אנחנו רגילים להילחם, תמיד נלחמנו ונמשיך להילחם".

אתה רואה את בני גנץ ורבי אלופים אחרים, לא פשוטים להם המים הפוליטיים.
"לפניי יש לוחם, אמנם בן 77, אבל מאוד נמרץ. אפשר להגיד עליו הרבה דברים, אבל רדום הוא לא. יש לי מדריך טוב לחיים הפוליטיים".

אבל אתה מסתכל על הכשלונות הפוליטיים שלו מהעבר, על איך הוא ריסק את מפלגת העבודה. למה שזה לא יחזור על עצמו?
"אני לא מקבל את העניין הזה. נדמה לי שהבעיות בעבודה זה לא הבעיות של ברק, יש שם בעיות אחרות. אני לא רוצה להיכנס לזה, אני לא מנתח מפלגות אחרות. לגבי ברק, הכרתי אותו באופן אישי כאלוף וכשר ביטחון, אני חושב שהנוכחות שלו במשרד הביטחון ובקבינט הייתה חשובה מאין כמותה והכניסה מימד של שפיות, רצינות ובגרות לתוך המערכת הפוליטית".

נוח לך עם זה שהוא מסרב להסביר על מה הוא קיבל מיליוני דולרים?
"אני מבין את הקנאה על זה שבן אדם הרוויח, בי זה לא מעורר שום קנאה. לא מעניין אותי בכלל. אהוד ברק ענה על כל הסוגיות האלה אינספור פעמים. הוא אמר אתמול באירוע ההשקה, 'לכו לארכיונים, תמצאו את כל התשובות'".