ניצן אלמוג, תושבת נס ציונה, שיתפה בפוסט שהפך לוויראלי על הסערה שהתחוללה בבית הספר שבו לומדת בתה אורי, לאחר שזו החליטה להגיע ללימודים עם מכנסיים קצרים. "משהו רע קורה בנס ציונה. נחשו על מה שלוש הבנות שבתמונה קיבלו היום הערה בבית הספר? 2019 ועדיין מודדים לבנות את אורך המכנסיים ומדגישים בפניהן ש'בנות זה לא בנים'", כתבה אלמוג בפוסט.

אורי, תלמידת כיתה ז', סיפרה ב"חדשות הבוקר" מדוע היא וחברותיה בחרו בצעד המחאה הזה כנגד בית הספר. "החלטנו שיום אחד כל הבנות יבואו עם מכנסיים קצרים. לא באורך יותר מדי קצר, אלא עד לאמצע הירך. אומרים ש'בנים זה לא בנות', אבל זה חשוב שגם אנחנו נבוא באותו האורך שהבנים באים. אין כמעט הבדל, זה לא שהיה משהו שונה בין המכנסיים שאני באתי למכנסיים שהבנים באו".

שובל צרפתי, חברתה של אורי, סיפרה על התגובה של צוות בית הספר למחאה: "המורה אמרה שהיא תכתוב לנו הערה לגבי זה. שאלנו אותה למה המכנסיים האלה לא בסדר והיא אמרה: 'לפי דעתי זה בסדר, אבל אמרו לי לכתוב לכן הערה'".

אורי, למה היה חשוב לכן לעשות את הצעד הזה?
"דבר ראשון, זה חשוב שנראה שאנחנו שוות. אני רוצה שיהיה לי נוח וכיף, אני לא רוצה ללכת לבית הספר עם מכנסיים ארוכים בחום שהיה לפני כמה ימים".

ניצן, מה פשר האיסור הזה?
"זה לא שלחלוטין אסור, מותר לבוא עם מכנסיים עד קו הברך. כידוע, לבנות היום אין מכנסיים באורך כזה, גם לא לבנים, רק שבדרך כלל הבנים מגיעים עם מכנסיים כאלה ואף אחד לא אומר להם שום דבר, לא המורות ולא המנהלת. אבל כשהבנות מגיעות עם מכנסיים באורך כזה, אז זה כבר פחות בסדר".

הופתעת מתגובת הנהלת בית הספר?
"הבנות קבעו כולן להגיע עם מכנסיים קצרים אחרי הרבה מאוד שיח בין ההורים להנהלה, והודעה שיצאה ממנהלת בית הספר שאפשרי להגיע עם מכנסיים עד לאורך הירך. בסופו של דבר הן הגיעו עם המכנסיים שמצולמים בתמונה וזכו לקבל הערה. אני חושבת שזה לא הולם ולא מתאים לשנת 2019 ובטח שלא בבתי ספר בחברה החילונית בישראל".

קיבלת תגובות מאבות לפוסט שלך?
"לצערי לא קיבלתי הרבה תגובות מאבות, אבל כן המון תגובות מאימהות. חשוב לי להבהיר שהנושא הזה קיים לא רק בבית הספר שלנו, זו תופעה שקיימת בכל המדינה. אנחנו שומעים עליה כבר כמה שנים. שדולת הנשים פועלת בנושא הזה ועדיין אנחנו ערים לתופעות כל כך קשות של אפליה ופגיעה מתמשכת בבנות שלנו. הרבה אימהות כתבו דברים קשים, שילדות מפחדות להגיע לבית הספר".

תגובת משרד החינוך: "תקנוני בית הספר קובעים בין היתר כללי תלבושת ותסרוקת, בהתאם לרוח בית הספר. בסמכות המנהל לקבוע ולהחליט בנושאים אלה".