אנשי קיבוץ ניר דוד הזעיקו את המשטרה אחרי ש-30 מפגינים פרצו שלשום בלילה לשטח הקיבוץ במחאה על חסימת הגישה לנחל האסי. המפגינים התעמתו עם התושבים וצעקו לעברם: 'אתם לא תישנו בלילה'.

שלמה גלזר, מזכיר הקיבוץ, סיפר ב"חדשות הבוקר" על שאירע: "המפגינים פרצו לתוך ניר דוד באופן אלים במטרה לשבש את שגרת חיינו, כמו בכל שלושת החודשים האחרונים. ההסכמות שאישרנו עבדו יפה מאוד שלושה שבועות, אבל יש קורונה במדינה ואנחנו עובדים לפי התו הסגול וההוראות של רשות הטבע והגנים".

"יש מספר מוגבל של אנשים, הרשמה מראש, מיקום מוגבל וזמנים מוגבלים, וזה עבד שלושה שבועות מצויין ובשקט", המשיך גלזר, "אבל מה? הם מסרבים לקבל את זה ולהסכים לפתרונות אחרים שנמצאים על השולחן. הם רוצים להפגין".

בדיעבד, לא טעיתם לאורך השנים כששמתם גדרות ואסרתם על אנשים להיכנס אליכם?
"לא בנינו גדרות במיוחד, את הגדרות בנה משרד הביטחון ב-69'-70' כשהיו קטיושות ומחבלים אצלנו. אי אפשר להפוך יישוב לפארק ציבורי. מותר למחות, אבל אסור להתפרע בתוך הקיבוץ. היינו בסרט הזה לפני כמה שנים כשהיו אלפי אנשים בתוך ניר דוד. איפה חנו? על המדרכות והדשאים. איפה עשו צרכים? בגינות ובשירותים".

איך המפגינים התפרעו?
"הם הגיעו ב-23:00 בלילה, אסור לשחות בנחל בשעה הזאת, גם לא חברי ניר דוד. תראו את הסרטון, 'אתם לא תישנו בלילה', 'לא ניתן לכם לחיות', 'נעשה פה מה שאנחנו רוצים'. בכתבה של יגאל מוסקו ישבה גברת נחמדה על הדשא אחרי שהם פרצו את השער שלנו בכוח ואמרה, 'תודה רבה לניר דוד שעשו מקום כזה יפה, עכשיו הוא שלי'. עם כל הכבוד לגברת הזאת, זה הבית שלי ושל חברי ניר דוד ואי אפשר להפוך אותנו לפארק ציבורי".