בעדה הדרוזית מתייחדים היום עם זכרם של 425 חללים, קרוב ל-3 אחוזים מבני העדה. אחד הנציגים המוכרים ביותר של הדרוזים הוא שר התקשורת איוב קרא, ששכל את שני אחיו שנפלו בעת שירותם הצבאי. אחיו הבכור מת מפצעיו מפגיעת קטיושה במהלך פעילות מבצעית בשטח לבנון. במהלך מבצע שלום הגליל נפצע איוב קרא עצמו בגזרה המערבית, ולאחר מכן קיבל את הבשורה שאחיו הצעיר נהרג בגזרה המזרחית.

"דיברתי עם אחי הצעיר בלילה ובשש בבוקר שמעתי את קצין העיר דופק בדלת", הוא נזכר ברגעים ששינו את ההסטוריה המשפחתית שלו. "האובדן לקח לי גם את אבא ואמא, הם היו עצובים כל כך ולא רצו לחיות. אבא שלי ברח מבית החולים. ההורים מתו מצער והטרגדיה הייתה כפולה, הייתי צריך להקים משפחה מחדש. לפני שנפטרה אמא שלי אמרה לי: תביא שישה ילדים, שניים עבורך וארבעה עבור האחרים שלך, אחרת הטרור ניצח. ככה, במילים האלה".

כיום אכן יש לאיוב קרא ולאשתו שישה ילדים ולדבריו, למרות ההסטוריה המשפחתית המוטיבציה שלהם לשירות בצה"ל רק התגברה. "הבן שלי לפני גיוס ליחידה מובחרת וגם הבת שלי, שפטורה מלשרת, התעקשה לעשות זאת. כנראה שזה עובר בגנים".

"הדרוזים ישראלים ופטריוטים", התייחס השר למצב העדה הדרוזית כיום. "במערכת הביטחון אנחנו מרגישים שיוויון מוחלט, אבל במערכת האזרחית יש פער עצום בין הכפרים הדרוזים ליישובים היהודיים. צירפנו את העדה למדד הפריפריאלי-החברתי, אבל עדיין יש פערים גדולים של עשרות שנים לגשר עליהם".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12