הצעירים תושבי שפרעם עדיין מתאוששים מהאירוע בו הותקפו בליל שבת בחוף הים, רק מפני שהם ערבים, כך לפחות על פי גרסתם. כשהם בגבם למצלמה ועל ראשו של אחד מהם עדיין סימני הפגיעות, סיפרו השניים ב"חדשות הבוקר" עם נסלי ברדה על מה שקרה להם.

"ניגש אלינו מישהו עם מוט ברזל ושאל מי אנחנו", סיפר אחד מהם, "שאלנו מה זאת אומרת והוא שאל אם אנחנו ערבים. כשענינו בחיוב הוא הלך וחזר כעבור כמה דקות עם עשרה חברים והם התחילו להרביץ לנו. בחיים לא ציפינו שיקרה משהו כזה, לא ראינו אלימות כזו פה במדינה. הם היו שיכורים, זה היה מתוכנן".

"חשבתי שהחברים שלי מתו", סיפר אותו צעיר תושב שפרעם, רופא במקצועו. "קראתי בשמם והם לא הגיבו, איבדו את ההכרה. לקבל מכות כי אנחנו ערבים זה בלתי נסבל, אני כרופא לא מסתכל מאיזה דת או לאום המטופל שלי, כולם בני אדם. בסופו של דבר שני יהודים שעברו במקום הצילו את החיים שלנו. הם אמרו להם להתרחק מאיתנו והזעיקו את מד"א".

עו"ד ליאור בר זוהר מהסנגוריה הציבורית (צילום: חדשות 2)
עורך הדין ליאור בר זוהר | צילום: חדשות 2

הלילה היתה התפתחות דרמטית בפרשה, כשבית המשפט שחרר את מי שנחשד כזה שהוביל את התקיפה, בשל חוסר ראיות. "בעת התקיפה הלקוח שלי ישן בביתו", טען עורך הדין ליאור בר זוהר המייצג אותו. "המשטרה לא בדקה את המצלמות בבניין בו הוא מתגורר. השם שלו נמסר במה שמכונה 'הלשנה', על ידי עבריינים שמשתפים פעולה עם המשטרה. אין דבר שקושר את הלקוח שלי לאירוע, הראיות חלשות אפילו לשלב הראשוני של החקירה ולכן הוא שוחרר".

הכתבת לענייני פלילים עדי מאירי ציינה כי במשטרה מאשרים כי החשוד נעצר על רקע מודיעיני, שמספיק לטענתם בשלב זה של החקירה. "קשה מאוד להוכיח רקע גזעני", הוסיפה מאירי. "במשטרה עדיין בודקים עדויות לפיהן אחד המותקפים שוחח עם בחורה שהייתה יחד עם התוקפים וזה היה הטריגר לאירוע. בנוסף יש סתירה בין גרסתם של המותקפים לבין העדויות שנמסרו למשטרה, ולפיהן לא מדובר בעשרה תוקפים אלא בהרבה פחות".

"חדשות הבוקר": ראשון עד חמישי, 06:15-09:00 בקשת, ערוץ 12