מורדי אוקנין חזר הבוקר (ראשון) לעבודתו כנהג בקו 173 של אגד. עבורו, מדובר בחזרה מבורכת לשגרת חייו שהשתבשה לחלוטין עם המעצר שלו ושל רעייתו נטלי בטורקיה, אחרי שצילמו את ארמון הנשיא ארדואן והואשמו בריגול.

שלושה שבועות חלפו מאז שהוחזרו השניים לארץ, אבל הזיכרונות מהימים הקשים בכלא עדיין לא עוזבים אותם. "זאת הרגשה נפלאה וכייפית לחזור לעבוד. רציתי לחזור לשגרה. חזרו לי העצמאות והחופש", תיאר אוקנין תוך כדי נסיעת הבוקר, "כשאני נוהג, המחשבות שבגללן אני קם לפעמים באמצע הלילה נעלמות. אני רק חושב על איך אני מסיע את הנוסעים שלי למקום העבודה או לבית שלהם ומחזירים אותם בבטחה".

"אשקר אם אגיד שזה נגמר, יש עדיין מחשבות על מה שקרה לי בטורקיה", הודה אוקנין, "טבלאות הייאוש בקירות של האנשים שהיו לפניי, הרגעים שהייתי במקלחת. אלה לא תנאים, זה כמו שבי. לא רוצה לחזור למחשבות האלו".

מה היה הקושי הכי גדול שלך בתקופת המעצר?
"שהפרידו בינינו. היינו בכלא של זרים, אשתי בכלא נשים בצד האירופאי ואני בצד האסייתי. הייתי בביוד מלא, לבד עם עצמי, בתא של טרוריסטים. חשבתי לעצמי איך הגעתי למצב הזה".

איך הנוסעים מגיבים כשהם פוגשים אותך באוטובוס?
"מזהים אותי ואומרים לי, 'טוב שחזרת אלינו בריא ושלם, דאגנו לך ולאשתך. טוב שזה נגמר מהר'".

נטלי ומורדי אוקנין בריאיון לדני קשומרו במהדורה המר (צילום: חדשות 12)
נטלי ומורדי אוקנין | צילום: חדשות 12

בראיון לחדשות סוף השבוע אמש סיפר מורדי על ההגעה הטראומטית לכלא הטורקי: "אמרו לי להתפשט, להוריד את הבגדים חוץ מתחתונים. הכניסו אותי לחדר שכולו סיגריות שעישנו אותן וזבל זרוק על הרצפה. שש שעות ישבתי ככה בכיסא. טרוריסטים היו איתי וזה הפך לי את הבטן. בחיים לא יצאו לי דמעות כאלו. כשהלכתי למקלחת כל המים והדמעות יצאו יחד".