לאחר שצה"ל הפציץ אמש (שני) מנהרה מכיוון רצועת עזה לשטח ישראל והביא למותם של לפחות 10 בכירים בארגוני טרור, ביישובי העוטף נרשם שקט מתוח בשעות שאחרי האירוע. במערכת הביטחון מבהירים כי מדובר באירוע נקודתי ולא מכוונים להסלמה, אך ראשי היישובים בסמוך לגבול נמצאים בקשר רציף עם צה"ל והתושבים דרוכים.

"אני מקווה שהצד השני יראה את הפעולה כהגנתית בלבד", אמר ראש מועצת אשכול גדי ירקוני. הוא דיבר בראיון ל"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. ראש המועצה הוסיף: "ההערכות הביטחוניות הן שהשקט יישמר, אבל צה"ל נערך לכל אירוע. זה יום מתוח, מרגישים את זה בבתי הספר. כרגע התלמידים יוכלו לצאת לחצר בהפסקות, רוב בתי הספר ממוגנים". על שגרת החיים ביישובי העוטף, סיפר ירקוני: "יש הגירה חיובית לאזור במספרים ענקיים, כל מגרש שיש פה נחטף על ידי משפחות צעירות שרואות את עתידן כאן. לא בטוח שאין מנהרות אבל כשמגלים אותן צה"ל פועל". יש לציין כי ראש המועצה ירקוני, נפצע קשה ביום האחרון של מבצע צוק איתן ואיבד את שתי רגליו. לאחר שיקום נחוש וממושך הוא נבחר לתפקיד. 

הפרשן יוסי יהושע אמר באולפן כי מדובר באירוע חריג בשגרה שהתפתחה מאז מבצע "צוק איתן":  "צה"ל איתר את המנהרה באמצעים טכנולוגיים חדישים ותוקף אותה גם מהאוויר וגם מהקרקע, בשילוב יכולת מודיעינית. הצבע אומר כי הוא לא מצטער על הריגת בכירי הארגונים, אך לא התכוון להרוג אותם". על המצב הנפיץ בעזה אמר יהושע: "חמאס לא מעוניין להגיב וגם לא המצרים. האינטרס הישראלי הוא לשמור על שקט עד סוף 2018, הארגונים בעזה מאיימים אבל בשלב זה לא פועלים".

"משפחות בעוטף עזה עשו את הלילה במרחבים הממוגנים", עדכן כתב חדשות 2 בדרום, תמיר סטיינמן, "מוקדם לומר שהאירוע הזה מאחורינו ובמקביל, יש גם אירוע המוני לא רחוק משם. בבאר שבע מציינים 100 שנה לשחרור העיר בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ואורחים מרחבי העולם. האירועים מתקיים תחת אבטחה כבדה וסוללת כיפת ברזל נפרסה במרחב".

לוח שידורים קשת 12. כל הפרטים

עוד ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין:

 "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, מדי יום ב-07:00 בבוקר בקשת ובקרוב בערוץ 12