מי רצח את הסוכן המשטרתי, רומן אנטון? לאחר הרצח לפני כחמישה חודשים, שללה המשטרה אפשרות שחוסל לאחר שנחשף כסוכן, אך כעת מתגלים פרטים חדשים. לאחרונה, גייסה המשטרה עד מדינה בפרשה, מתוך ארגון פשע של האחים לביא, בו היה חבר גם הסוכן. אותו עד טוען כי אנטון נחשף ולכן נרצח, עדות שאמינותה הוטלה בספק. בסופו של דבר, כתב אישום בגין רצח הוגש כנגד כשלושה נאשמים, אך המשטרה לא הצליחה לקשור אותם לרצח והם שוחררו.

ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, הביאה פרשנית התכנית לענייני פלילים, עדי מאירי, פרסום ראשון של דו"ח המשטרה לבדיקת הפרשה. "המשטרה אומרת שהיה כשל מבצעי של השוטרים, שלא ידעו על הכוונה לרצוח את אנטון", התייחסה מאירי לכותרת המרכזית מן הדו"ח, "הוא נרצח בשל סכסוך פנימי בארגון הפשע בו היה חבר, מהארגונים המסוכנים בארץ. ועדת הבדיקה קובעת כי המשטרה הייתה צריכה לדעת כי יש תכנית לחסל אותו". אותו סוכן סיפק מידע חיוני למשטרה וסיכל פעילויות רבות של הארגון, אבל על אירוע אחד המשטרה לא קיבלה מידע, האירוע בו נרצח אנטון. באותו יום לפני כחמישה חודשים, הוא הגיע לפעילות של הארגון מצויד במכשיר הקלטה ושם חוסל, כשהרצח עצמו תועד. לאירוע, עשויות להיות השלכות בניסיונותיה העתידיים של המשטרה לגייס סוכנים מתוך ארגוני הפשע.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת למיגור הפשיעה החמורה במגוון כלים גלויים וסמויים, בין היתר באמצעות הפעלת סמויים, חלקם, כמו במקרה, מתוך עולם הפשע. יכולת תחקור פנימית מעידה על חוסנו של הארגון להפיק לקחים והלטמיע תהליכים בתורת הפעלת סוכן במסגרת הלחימה במשפחות הפשע. ועדת הבדיקה העלתה כי לא נפל דופי בהפעלת הסוכן ומותו נבע ככל הנראה מהיות חלק בארגון הפשיעה".

לוח שידורים קשת 12. כל הפרטים

עוד ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין:

 "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, מדי יום ב-07:00 בבוקר בקשת ובקרוב בערוץ 12