מה הוביל נהג אוטובוס של חברת אגד לתקוף לכאורה נער בן 13 שרק רצה לחזור לביתו אחרי יום לימודים? אורי בן שמחון סיפר ב"חדשות הבוקר" כי לפני ימים אחדים הותקף באלימות על ידי נהג אוטובוס, לטענתו אך ורק משום שהתעכב מעט עם העברת הרב-קו בעמדת התיקוף שליד מושב הנהג.

"סיימתי בית ספר, עליתי לאוטובוס ושילמתי ברב-קו", סיפר בן שמחון, "זה כנראה היה לאט מדי מבחינת הנהג, הוא חטף לי את הרב-קו, שילם בעצמו והחזיר לי אותו. נכנסתי לאוטובוס והרגשתי משיכה חזקה ביד, הוא תפס לי את היד ונתן לי סטירה".

הייתה איזושהי התגרות מצידך לפני כן? היו חילופי דברים ביניכם?
"לא, כלום. הייתי בהלם, החברים הרגיעו אותי. הנהג הזה פגע גם בילדים אחרים. שמעתי שהוא אמר לילד אחד 'מפגר, בוא תשלם שוב', לילדה אחת הוא לא נתן להיכנס כי היא שכחה את הרב-קו וילד אחר הוא דחף מהאוטובוס".

עדי קמפנר, אמו של אורי, נדהמה לשמוע ממנו על מה שאירע באוטובוס: "הייתי בהלם, ניסיתי להבין. אורי אמר לי, 'אמא, הנהג הרביץ לי, הוא סטר לי בפנים'. אמרתי לו, 'אתה בטוח? מה קרה? מה אמרת? מה עשית?'. אני מכירה את הבן שלי אז ידעתי שהוא לא ענה לו ושלא הייתה שום תגובה מצידו. הוא פשוט היה בהלם, במצב של קיפאון, עד שהגיע הביתה ורק אז הוא התחיל בכלל לקלוט מה עבר עליו".

בטח רתחת מזעם כששמעת את זה.
"זה לא רק הזעם, זה בעיקר התסכול שמישהו הרים יד על הבן שלי. אני כאמא מלמדת את בני לשמור חוק, לא להשתמש באלימות ואם קורה כזה דבר מה צריך לעשות. פתאום אני מוצאת את עצמי עם ידיים כבולות".

נהג האוטובוס מכחיש את ההאשמות כנגדו, טוען שלא היה מגע גופני בינו לבין בן שמחון וזוכה לגיבוי מחברת אגד. זו תגובת החברה: "נהג האוטובוס מכחיש נמרצות את האשמות חסרות השחר כנגדו. לטענתו, הוא לא סטר לנער ולא היה ביניהם כל מגע גופני או עימות אחר. הנהג הגיש תלונה נגדית במשטרה על הפרעה לעובד ציבור במילוי תפקידו ועל השיימינג שנעשה לו ברשתות החברתיות".

עוד אומרים באגד, "הנהג נחקר במשטרה ובוועדת הפיקוח של אגד, הכחיש את האירוע המיוחס לו ודרש עימות ישיר עם הנער בחסות המשטרה, וכן הוא נכון להיבדק במכונת אמת. הנהג, אדם בוגר, נעים הליכות ומנומס כלפי לקוחותיו, הוחזר לעבודה לאחר כמה ימי השעייה, ולדעתנו שמורה לו, כמו לכל אזרח אחר, זכות החפות אלא אם יוכח אחרת ע"י גורמי האכיפה והחוק. לאחר סיום ההליך יש בדעת עורך דינו של הנהג להגיש תביעה בדבר הוצאת לשון הרע כנגד הנער ומשפחתו".

לדברי קמפנר, תגובת הנהג הופכת את האירוע למכעיס הרבה יותר. "במקום שהנהג יגיד, 'יצאתי מכליי, קרה, אני מתנצל', הוא נותן הכחשה גורפת וטוען שזה לא היה. זה מזעזע לכשעצמו. יש לנו עדים, הכל מגובה, אפשר לראות על פניו של הילד את האלימות".

ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה במהלכה נחקר הנהג, נגבו עדויות, וכן בוצעו ועוד יבוצעו מגוון פעולות חקירה. מטבע הדברים לא נפרט אודות חקירות מתנהלות".