נעמה פלד היא המדריכה שארגנה טיול קולינרי לאיסטנבול שהסתיים באורח טראגי. מחבל מתאבד פוצץ את עצמו במרכז העיר והרג ארבעה בני אדם, שלושה מהם ישראלים, חברי הקבוצה שהדריכה נעמה. הבוקר, שנתיים בדיוק לאחר האסון, הגיעה נעמה לראיון מיוחד עם ניב רסקין בתכנית "חדשות הבוקר" וסיפרה על התחושות שלא עוזבות אותה מאז, ההתמודדות והחיים שהיא מנסה לבנות מחדש.

"באותו בוקר קמתי בתחושה שמשהו עומד לקרות", נזכרה נעמה ביום הפיגוע, "חשבתי שתהיה רעידת אדמה והבניינים יקרסו עלינו. כמה דקות לפני הפיצוץ הייתה לנו שיחה על האם יש אלוהים. אחר כך ראיתי את החברים מוטלים מסביבי, חלקם בנשימות האחרונות שלהם".

נעמה, שארגנה את הטיול הקולינרי בעיר הטורקית והובילה את קבוצת הישראלים, חיה מאז בתחושת אחריות מסוימת. "אני הולכת עם שק על הגב וכנראה שאחיה איתו תמיד", היא מתייחסת לכך בגילוי לב. "אני רואה את ילדי ההרוגים גדלים בלי אבא ושואלת למה לא אני, לי אין ילדים, אף אחד לא מחכה לי בבית. לאט לאט מצאתי עוגנים בעבודה שלי עם תלמידים, באחיינים שלי".

"כל לילה אני חולמת על הפיגוע ורואה את המחבל", היא מוסיפה, "דאע"ש באמת קיימים, זה לא משהו אקזוטי שכורת ראשים. אדם יכול לקום בבוקר, להחליט שהוא שליח דעא"ש ולגמור לאנשים את החיים". למרות הכל, נעמה בחרה בחיים ובראיון סיפרה גם על עבודתה, והניסיון לפתוח דף חדש. "בכל בוקר אני קמה ומרכיבה את עצמי מחדש, נלחמת להמשיך הלאה. החיים לא יחזרו למסלולם, הם חיים אחרים. כולנו עברנו דברים קשים, אפשר לקום מזה ובגיל 47 להתחיל חיים טובים יותר".

באותו פיגוע באיסטנבול ממנו ניצלה פלד, נרצחו יונתן שור, שמחה דמרי ואברהם גולדמן ז"ל.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15, ערוץ 12