מערכת החינוך נפתחת הבוקר (חמישי) באופן חלקי בלבד. ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ד' יחזרו לבתי הספר בערים הירוקות, הצהובות ובחלק מהכתומות. מדובר בכ-480 אלף תלמידים בסך הכל שחוזרים ללמוד במתכונת חלקית או מלאה

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע בישיבת קבינט הקורונה כי תיבדק ההיתכנות החוקית לחייב מורים להתחסן כתנאי לכך שיוכלו להגיע ללמד. בהסתדרות המורים מזהירים מפני האפשרות כי המורים והגננות ייאלצו להתחסן בכפייה.

"ההיענות של המורים בנושא החיסונים היא גבוהה. לפי הנתונים שלנו, כ-80% מצוותי החינוך של הסתדרות המורים התחסנו", טענה עדנה דוד, סגנית מזכ"לית הסתדרות המורים, בשיחה עם נסלי ברדה ב"חדשות הבוקר".

"ישנם כאלה שלא יכולים או שלא מסוגלים להתחסן מבעיה כזו או אחרת", המשיכה דוד, "אנחנו תומכים חד משמעית בהתחסנות, מעודדים את צוותי החינוך להתחסן ומסבירים את החשיבות של החזרה הבטוחה ללימודים. עם זאת, אני לא מאמינה בסנקציות אלא בתמרוץ חיובי. הפתרון הוא בידי המדינה, אבל כמובן אך ורק באופן חוקי ולא בכפייה".

תכבדו החלטת ממשלה לחייב אתכם להתחסן?
"אנחנו מדינת חוק ונכבד את מה שיחליט המחוקק. אני משערת שהחוק לא יושת רק לגבי המורים אלא גם לגבי סקטורים נוספים. לא ראיתי שכפו על הצוותים הרפואיים להתחסן".

בערים הכתומות הותר למורים ולגננות להיפגש עם הילדים בקבוצות קטנות, עד תשעה תלמידים - באוויר הפתוח. בהסתדרות מוחים על כך. "שוב חוזרים עם מתווה שיוצא בדקה ה-99 ולא מאפשרים התארגנות כפי שדרשנו", טענה דוד, "להוציא את הילדים החוצה? סליחה? כשמלמדים בחוץ צריך גם להתארגן בהתאם".

"אמרו תשעה-עשרה ילדים בקבוצה קטנה, במרווחים של 100 מטרים אחד מהשני. כמה קבוצות כאלה יכולות להיכנס בחצרות בית הספר?", תהתה דוד, "אם יוצאים מחוץ לחצר בית הספר, באחריות מי? מה קורה כשזה לא מבוקר מחוץ לשטחי בית הספר? צריכה להיות התארגנות. אפשר לחלק את הכיתה לקפסולות, תשעה-עשרה ילדים, וחלק יבואו היום, חלק מחר וחלק ביום ראשון. להחזיר את הילדים זה יום חג, המורים והגננות שמחים לקבל אותם וכמהים לחבק אותם - אבל למידה בחוץ זאת לא באמת למידה".