הסערה סביב הפתיחה המחודשת של חדרי הכושר והבריכות נמשכת. מספר הנדבקים בנגיף הקורונה רק הולך ועולה - לראשונה נחצה רף 20 אלף חולים פעילים - אבל ועדת הקורונה בכנסת הכריעה כי הבריכות וחדרי הכושר צריכים להיפתח. זאת, בניגוד לעמדת הממשלה ומשרד הבריאות שמזהירים כי מדובר במוקדי התפרצות שעלולים לסחוף את ישראל לסגר כללי נוסף.

האם לאור הזינוק בתחלואה צריך להשאיר את חדרי הכושר והבריכות סגורים, או שמדובר במכה כלכלית אנושה שהם לא יתאוששו ממנה? חברת הפאנל מירי מיכאלי מאמינה שיש להשאירם סגורים: "ההחלטה לפתוח עלולה לעלות בחיי אדם. מדובר בחללים סגורים וממוזגים שאין בהם תחלופה של אוויר. חדרי הכושר מסוכנים מאוד ואנחנו לא עוטים מסיכה במקומות האלה".

מירי מציעה להזיז את אימוני הכושר לאוויר הפתוח: "צאו החוצה ותתאמנו שם. אם תשאלו כל אפידמיולוג מה הוא ממליץ לילדים שלו, הוא יגיד 'אני את הילדים שלי לא אשלח לחדר הכושר, שילכו להתאמן בחוץ'. אם תגידו לי 'אבל היו רק 35 מקרי הדבקה', אגיד לכם - משרד הבריאות איבד מזמן את הידיים והרגליים בכל מה שקשור למקורות ההדבקה".

חבר הפאנל חיים לוינסון חושב אחרת לגמרי. "זה יולי-אוגוסט, להתאמן בחוץ זה לא פרקטי", קובע לוינסון, "זה רלוונטי אולי רק לשש בבוקר או לשמונה בערב, אחרת זאת סכנת התייבשות מיידית. חדרי הכושר קיבלו את הנחיות התו הסגול. לפחות בחדר הכושר שאני מתאמן בו המכשירים הופרדו זה מזה בניילונים, המתאמנים נכנסו בסלוטים של שעה וחצי ובין לבין היה חיטוי".

"נכון, יש סיכונים, אבל זאת תקופת הקורונה ונוטלים סיכונים", סיכם לוינסון, "אתמול שמעתי תדרוך מדהים, שהקורונה עוברת בזיעה. יש תחושה שבמשרד הבריאות ממציאים דברים כדי לכסות על המחדלים שלהם".