פרופ' יורם לס, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, עורר שלשום סערה גדולה כשהתבטא בחריפות ב"חדשות הבוקר" כנגד ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות. "בשביל מעט מאוד אנשים שתוחלת החיים שלהם לא גדולה, לא הורסים מדינה. מקריבים אותם". דבריו של לס זכו לתגובות נזעמות ברשתות החברתיות, חלקן מצד אנשים בגילאים מבוגרים או מצד אנשים שסובלים ממחלות כרוניות או ממחלות מסכנות חיים.

ניר דבורי דיווח אתמול במהדורה המרכזית של חדשות 12 כי במכון הביולוגי בנס ציונה מתקדמים לעבר פריצת דרך בפיתוח חיסון לקורונה. הבוקר, פרופ' לס שלל את האפשרות הזאת מכל וכל. "עם כל הכבוד, אל תצפו שמישראל תצא התורה בנושא הזה. תתפללו שיהיה חיסון מהר, אבל זה לא ייצא מישראל", טען לס, "תהיו רציניים, יש גבול ליהירות הישראלית".

"לפני שהטירוף הזה התחיל ישבה ועדה של סגן הרמטכ"ל דן הראל, היא קבעה שצריך לסגור את המחלקות שעוסקות בחיסון במכון הביולוגי", המשיך לס, "אבל נתניהו החליט עכשיו שכבר יקום פה מפעל, כי הבלונים עפים לא רק מעזה, הם עפים גם מבלפור. הקונגרס האמריקאי הקציב שמונה וחצי מיליארד דולר לנושא הזה".

חבר הפאנל אהרל'ה ברנע תהה מדוע צה"ל לא מתערב בטיפול במשבר. "אהרל'ה, זה אסון מדומה. אין פה אסון", השיב פרופ' לס, "בשנה שעברה מתו בישראל 127 איש משפעת רגילה ולא סגרו את ארץ ישראל. זה המחיר. אני יודע שקשה לשמוע את זה. למה בשנה שעברה לא ספרתם את המתים? את מי זה עניין?".

עדי מאירי תקפה את לס על ההשוואה בין הקורונה לשפעת: "האמירות שלך מזלזלות בהורים שלי ובכל המבוגרים היקרים לי. גם אתה בקבוצת הסיכון. אתה מגזים וזה חוסר אחריות, מזל שאתה לא מנכ"ל משרד הבריאות גם היום". לס ניסה להסביר: "הקורונה זה שפעת ואני מוכן להוכיח את זה. כמו שכל שנה נוצרים זנים חדשים של שפעת, כך נוצר זן חדש, הקורונה. כמו סארס, מרס, אפילו איידס. איידס זה גם כן סוג של קורונה שקפץ אלינו. בסוף מתים, זה לא יעזור".

בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, הקונצרט של התזמורת הפילהרמונית שהיה אמור להתקיים אמש בהיכל התרבות בוטל ברגע האחרון ומאות האנשים שהגיעו להאזין לקונצרט נשלחו הביתה. ביניהם, גם פרופ' לס. "היינו עצובים מאוד אחרי מה שהיה אתמול בתזמורת הפילהרמונית. יצאנו משם אבלים וחפויי ראש", סיפר והוסיף: "עצוב, דמעות. באו 500 מתוך 2000, 1500 השתפנו ונשארו בבית. באנו 500 איש אמיצים".