זה היה אחד הסרטונים הוויראליים מתקופת הסגר הראשון: ניסים בן זקן, הבעלים של בית הקפה "קקאו" בחולון שכמו עסקים רבים נקלע לקשיים כלכליים חמורים בעקבות משבר הקורונה, ניפץ ברגע של ייאוש את חזית בית הקפה וזעק על מצבו הקשה וההפסדים שהעסק סופג בעקבות הסגר וחוסר הסיוע מהמדינה.

החודשים חלפו, בתי הקפה והמסעדות טרם חזרו לפעילות מאז הסגר השני, ובסוף השבוע "קקאו" בחולון נפרץ והקופה נשדדה. "זאת המכה הקשה ביותר, אנחנו בשוק", סיפר רועי בן זקן, בנו של ניסים והבעלים של בית הקפה לניב רסקין ב"חדשות הבוקר".

"סגר ראשון, סגר שני, מתקדמים לסגר שלישי ואנחנו במלחמה", תיאר רועי, "התחלנו משלוחים וטייק אווי, טיפה הצלחנו לחזור - ובין חמישי לשישי קיבלנו טלפון מהמשטרה בארבע לפנות בוקר. שברו זכוכיות, שברו את הקופה, גנבו הכל וצריכים להתאושש מזה שוב".

מצלמות האבטחה תיעדו את הפורץ.
רועי: "הפורץ נכנס, שבר דלת אחת, שבר גם את השנייה וגנב את הקופה. הכל שחור, זה מפחיד. ארבע שנים אנחנו שם, אנחנו במקום מרכזי - בבניין עיריית חולון, מעולם לא קרה כזה דבר".
ניסים: "ארבע שנים אנחנו בעסק הזה, כיסאות בחוץ, שולחנות בחוץ, לא נגעו בשום דבר. הגיע הפורץ, שבר, הרס, הכניס אותנו אחורה במצב הכלכלי הקשה שלנו. קשה להתמודד עם זה, כל יום מכה חדשה".

בית הקפה "קקאו" בחולון נפרץ ונשדד (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
רועי וניסים בן זקן | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

מה הנזק?
רועי: "הוא עשה נזק לשמשה ולקח את הקופה. היא לא הייתה מלאה, אבל כמו בכל יום השארנו בה כסף לפתיחת קופה. במקרה היה שם גם כרטיס האשראי שלי וצ'קים לספקים. הוא הפך את המקום, היה מבהיל להיכנס ולראות את זה. בתקופה כזאת שאין צפי לחזרה והמענקים הם אחוז מתוך ההוצאות הענקיות שיש לעסק, בפעם הראשונה בארבע שנים אני מתכוון אולי למכור את המקום".

לדברי רועי, העסק שקוע בחובות של מאות אלפי שקלים. מהסגירה ב-15 במרץ ועד עכשיו, נלקחו הלוואות בסך יותר מ-300,000 שקלים, רק כדי להחזיק את העסק בחיים. "אני מדרבן את רועי למכור", הודה ניסים, "אומר לו, 'צא מזה, צא מזה'. אנחנו אנשים הרוסים, שבורים מבחינה כלכלית. אנשים שקופים. מזמן הרמתי דגל לבן בקטע של להחזיר את החובות ולפתוח את העסק".

"בתקופה כזאת אפשר אפילו להבין את הפורץ", המשיך ניסים, "פעם ראשונה שאני מבין בן אדם שבא וגונב. הבן אדם לקח את הכמה עשרות שקלים מתוך הקופה, אני מאמין שזה בשביל לאכול. היו לנו מכשירים וכל מיני דברים הרבה יותר יקרים, אבל מכל זה הוא בא ובסוף גנב כמה עשרות שקלים מהקופה. אני מבין את המצב של הבן אדם הזה ורואה כל יום את ההומלסים שמסתובבים בחולון. 20 שנה אני גר בחולון ואף פעם לא נתקלתי בהומלס, היום רואה יותר הומלסים מאשר תושבים. הפכנו למדינה של גנבים בגלל המצב".