היום (ג') אחר הצהריים יושבעו 120 חברי הכנסת ה-21, 49 מתוכם הם חברי כנסת חדשים. שניים מהם, ניר ברקת מהליכוד ומירב כהן מכחול לבן שעבדו בעבר זה לצד זו בעיריית ירושלים, סיפרו ב"חדשות הבוקר" על ההתרגשות הגדולה לקראת ההשבעה. "זה יום אופטימי, יום חג. באנו לשרת את הציבור ואנחנו הולכים לעבוד מאוד מאוד קשה", אמר ברקת, "נפלה בחלקנו זכות גדולה לשרת את עם ישראל ומדינת ישראל".

היום חוגגים, אבל מחר צריך לגשת ולהרכיב קואליציה. נראה שזה לא הולך כל כך בקלות לראש הממשלה.
"באופן טבעי, במשאים ומתנים קואליציוניים הדרישות של 65 חברי כנסת מסתכמות ב-70 שרים ו-250 תפקידים. הרבה מאוד בקשות. אני סומך על ניסיונו של ראש הממשלה, שזו הקואליציה החמישית שלו. בסופו של דבר אלה אנשים שאידאולוגית יודעים לעבוד יחד וגם ברמה האישית. אין לי ספק שנדע לעבוד ביחד".

היועמ"ש אמר אתמול שקול הבוחר לא מחליף את קול הדין ושהשימוע ייערך במועד. אז איזו מין קואליציה זו תהיה? תחת כתב אישום?
"כל אחד מהשחקנים ברשויות השופטת, המחוקקת והמבצעת מותחים את החבל בשלב הזה. בסופו של דבר צריך להכניס את כולם לתוך מסגרת של הסכם קואליציוני ועשייה ציבורית. אני מכבד את זה, מסתכל דרך התהליך הזה ובסוף תורכב ממשלה. אני תקווה ואמונה שזה יקרה, כי כולנו רוצים לעבוד קשה והדבק מחבר אותנו יותר".

אבל מה עם השימוע וכתבי האישום?
"בסדר, זה תהליך שיתבצע במקביל. אני לא מתעסק איתו עכשיו. אני סומך את ידי על ראש הממשלה ועל המערכות השונות ומציע לכולנו להתמקד בעשייה. אנחנו צריכים לעבוד מהר כי יש משימות גדולות מאוד לעם ישראל".

מירב, את מתרגשת לקראת ההשבעה?
"יש פרפרים. אני מניחה שברגע שאמא ואבא יבואו למליאה ויהיו חלק מהטקס הזה, אני אתרגש במיוחד. בסוף זה היום שבו כל המשפחה שהתגייסה למען המהלך הזה והייתה חלק מהקמפיין, תזכה לרגע קטן של נחת וגאווה והלוואי שיהיו לנו עוד הרבה רגעים יפים כאלה. אני מאחלת לניר בהצלחה והלוואי שנשתף פעולה בכנסת כפי שעבדנו יחד במועצת עיריית ירושלים. אני מעריכה ואוהבת מאוד".

אולי את יודעת לאן בני גנץ נעלם ביום ההתלמדות בכנסת? גם אשכנזי לא הגיע. זה לא לכבודם?
"פגשתי את בני מיד אחרי והוא סיפר לי שחבר קרוב שלו נפטר ושהוא היה צריך להיות בלוויה. אבל אם נדבר עניינית, אני לא חושבת שיום האוריינטציה הזה הוא תחליף ללימוד של החומר. זה בסך הכל מצגות קצרות. צריך לקרוא את התקנון, צריך להקדיש לזה זמן".

יכול להיות שגנץ ואשכנזי לא הגיעו כי פחדו להתמודד עם שאלות קשות, כמו איפה אותו מרור שהם הבטיחו? איפה האופוזיציה הנושכת?
"אני חושבת שעוד קצת מוקדם לשפוט. חזרנו ביום ראשון מהחג, ביום שני כבר שואלים איפה הביקורת. בואו, מתארגנים, יש השבעה".

נתניהו לא הפסיק לעבוד לרגע.
"אני חושבת שהיום זה דווקא רגע ממלכתי שבו אנחנו נכנסים לכנסת כמקשה אחת כדי לשרת את עם ישראל. נצביע היום גם על יושב ראש הכנסת שאני באופן אישי מתכוונת להצביע בעד. יש רגעים ממלכתיים ויש רגעים של ביקורת וזה בסדר".

תהיה קואליציה עתידית בין הליכוד וכחול לבן?
"בואי נפריד בין כניסה לקואליציה לבין שיתוף פעולה בין חברי הכנסת. בעניין של כניסה לקואליציה העמדה של כחול לבן היא חד משמעית. לא נוכל להיכנס לקואליציה עם אדם שכרגע יש מולו שלושה כתבי אישום חמורים ביותר. ברמה האישית בהחלט בכוונתי לשתף פעולה בהרבה מאוד נושאים עם חברי הקואליציה, בצורה עניינית למען עם ישראל. אני בטוחה שגם ניר ברקת וחברים אחרים ישתפו פעולה בנושאים שבליבי, שלשמם הגעתי לכנסת, שזה לקדם את האינטרסים של האוכלוסיה המבוגרת בישראל ולהגן על ירושלים. יש לנו הרבה מכנה משותף. ברוב הנושאים אנחנו נגלה שאנחנו מסכימים".

ואתה, ברקת? אתה חושב שכדאי שמירב וחבריה יצטרפו לממשלה?
"בוודאי. אני תומך ומאמין בראש הממשלה ובעשייה שלו. אני רוצה להזכיר למירב שהוא חף מפשע. אני חושב שהליכוד הראה בעשור האחרון עשייה במימד רחב מאוד של תחומים. אנחנו ממוקדים בעשייה ויש לנו סדר יום. באופן אישי אני רוצה לראות איך מקדמים את הגליל, הגולן, הנגב, הערבה ויהודה ושומרון, לשדרג את איכות החיים. יש לנו דרך מאוד ברורה וכולם מוזמנים להצטרף אליה. אם החברים בכחול לבן רוצים לשבת באופוזיציה בגלל כל מיני תירוצים זה בסדר. אם ירצו להיכנס לתוך הקואליציה ולשתף פעולה, זה גם בסדר".

על מי תחשבו ברגע ההשבעה?
כהן: "קודם כל על אמא ואבא שלי שהם לא אנשים צעירים. אני שמחה שיש לי את הזכות לתת להם את הרגע הזה, הם אנשים שעלו ממרוקו והרבה זמן לא ממש הרגישו חלק מהחברה הישראלית. עבורם, זה שהילדה שלהם מגיעה לכנסת ישראל זו תעודת כבוד מאוד מאוד גדולה. אחשוב גם על חלק מהמבוגרים שאנחנו טיפלנו בהם, ספציפית על אדם מיוחד בשם טדי זמיר בן ה-90 פלוס שבדיוק התקשר לברך אותי על הכניסה לכנסת ואמר לי שמבחינתו אני הנציגה שלו בפנים. אחשוב עליו ואיך משרתים אותו".
ברקת: "קודם כל כמובן שעל המשפחה, אבל מעבר לכך על מוקי קנישבך זכרו לברכה, המ"פ שלי שנהרג לידי בלבנון כשנפצעתי לפני עשרות בשנים. גם על עודד יזרעאלי, חייל שלי שנהרג במלחמת לבנון הראשונה. על סבא וסבתא שלי זכרם לברכה, ניצולי השואה. זה יום מאוד מאוד מרגש שמחבר אותי לעבר שלי ולהסתכלות קדימה על הדורות הבאים".

יש לכם טיפ או עצה לקולגה שלכם לקראת הכניסה לכנסת?
ברקת: "אני מאחל למירב ולכל החברים החדשים המון בהצלחה. כשאני הייתי באופוזיציה תמיד חשבתי מה הדבר הנכון ותמכתי בדברים הנכונים. אם נלך בדרך הזאת, הכנסת כמכלול, קואליציה ואופוזיציה כאחד, נוכל להשיג הישגים גדולים מאוד. ככל שנהיה עניינים ולא פוליטיים נשיג הישגים גדולים יותר".
כהן: "אני כל הזמן מזכירה לעצמי שתפקידנו לשרת את האנשים. גם אם מדובר בפניית ציבור או איש קטן שיש לו בעיה קטנה אבל בשבילו זה כל עולמו. אנחנו צריכים להיות שם כדי לטפל בו, לא רק לחשוב על הדברים הגדולים שעושים כותרות ושהם סקסיים יותר. צריך לחשוב על הבן אדם הקטן ששלח מייל, שהרים טלפון, שזקוק לעזרה. פשוט לתת לו שירות".