כמעט שבעה חודשים אחרי שסלומון טקה נורה למוות בידי שוטר בחופשה, אירוע שהוביל לפתיחתה של מחאת יוצאי אתיופיה, ומשפחתו של השוטר היורה עדיין סובלת מאיומים ונאלצת לשמור על פרופיל נמוך כדי להבטיח את ביטחונה.

גלי (שם בדוי), רעייתו של השוטר שירה בטקה, תיארה ב"חדשות הבוקר" את הטלטלה שמשפחתה עוברת מאז אותו אירוע דרמטי: "אנחנו במצב לא טוב, החיים שלנו התהפכו. אנחנו לא נמצאים בסביבה הטבעית שלנו, נעקרנו מהבית שלנו ונמצאים כרגע במקום אחר. אנחנו מנסים להקנות לילדים שלנו איזושהי שגרה בצל מה שמתרחש ועובר עלינו, אבל עדיין חווים פחד אמיתי ואיומיים מוחשיים. לא מזמן נעצר אדם שהתקשר ואמר שכמו שהגיעו לראש הממשלה יצחק רבין, כך הוא יגיע לבעלי. האיומים לא פוסקים".

ילדיהם של גלי ובעלה היו עדים לאירוע הירי והוריהם מנסים מאז למצוא את הדרך להסביר להם למה נאלצו לעזוב את ביתם: "הם חוו את המקרה בעיניים שלהם, אי אפשר לשקר להם כי הם ראו את הכל. אנחנו מנסים להסביר להם שזה הדבר הטוב ביותר עבורם כדי שיוכלו להיות קצת יותר חופשיים ולהסתובב קצת יותר בביטחון".

גלי שיחזרה את סדרת האירועים שהובילה לתקרית הירי בגן המשחקים בחיפה: "באותו הערב הייתי בגן המשחקים עם הילדים ופתאום הבחנתי בסוג של סחיטה. אחד הילדים נתן סכום כסף ואמרו לו, 'אתה צריך לתת עוד'. הילד היה נראה קצת מבוהל והמקרה הזה לא נתן לי שקט. סיפרתי לבעלי את מה ששמעתי והוא אמר לי, 'אוקיי, אגש לבדוק, נראה מה קורה שם'. אחרי כמה רגעים ראיתי את בעלי חוזר כשחבורה של נערים רודפת אותו באיומים. מהר מאוד זה התפתח גם לאבנים וסלעים שעפו לעברו. היינו כמה מטרים מאחוריו".

מה עשית ברגעים האלה?
"הילדים שלי צרחו ובכו, 'אבא, אבא'. החזקתי אותם, הסתכלתי להם בעיניים ואמרתי להם, 'אתם לא אומרים אבא, זה לא אבא שלכם. לא משנה מי פונה אליכם, אתם לא אומרים אבא'. שלושת ילדיי הקטנים הסתכלו עלי ופשוט שתקו. לא שמעתי מהם ציוץ. בינתיים, בעלי ניסה להתגונן ולהסתתר, הוא חטף אבנים וצעק".

מתי הוא שלף את הנשק?
"כשהוא הבין שאין דרך אחרת והוא חוטף אבנים בלי הפסקה. הוא שלף את הנשק והתריע, אמר להם, 'תפסיקו, תעצרו'. זה לא הרתיע אף אחד, ואז הוא פשוט ירה. הילדים הסתובבו ללכת ואחד מהם נפל לרצפה. בעלי התקשר להזעיק כוחות ואני פחדתי אפילו ליצור איתו קשר עין, שלא יקשרו ויבינו שאנחנו חלק מהסיטואציה. כשניידת נכנסה לרחוב לקחתי את הילדים ונעלמתי, כשאני מסתכלת כל רגע אחורה לראות שאף אחד לא עוקב אחריי".

לדברי גלי, ההחלטה שקיבל בעלה לירות לעבר הנערים לא נבעה מגזענות: "זה לא קשור לצבע עור. אני מכירה את בעלי ויודעת שאין פה עניין של גזענות", טענה גלי, "אני חושבת שאילולא המחאה הזאת, לא היו מגישים בסופו של דבר כתב אישום נגדו".

פרקליט השוטר היורה, עו"ד יאיר נדשי: "המסקנה אליה מח"ש הגיעה או טרם הגיעה כי טרם הוגש כתב אישום היא שגויה, הירי נעשה בהתאם לפקודת המשטרה ולנהלי הפתיחה באש. ברגע ששוטר מצוי בסכנת חיים הוא רשאי לוותר על שלב האזהרה. לא ניתן היה לבצע כאן אזהרה של ירי באוויר כיוון שאם היה עושה כן זה היה מעמיד אותו בסכנה עוד יותר גדולה, וייתכן שאילו היה עושה כן הוא לא היה איתנו כאן היום".